AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
3.009

Avgasrenings lampa

ni
36
nils08
318D Touring 2010
Undra om det är fler som får problem att avgasreningslampan tänds efter chippning??
Bilen som jag har är en 318d 2010.
ni
36
nils08
318D Touring 2010
Kan tillägga får fel kod cc id 29 nån som vet vad den innebär och vilka åt gärder måste man göra för att fixa det??
ni
36
nils08
318D Touring 2010
Har kollat upp felkoden nu verka vara nåt strul med bränsle delen, kan det komma in tjuvluft nånstans.
Nån som är duktig på diesel motorerer här som kan svara vad det kan vara för nåt.
Visa användare
51
Diesel Kungen
BMW 535D F10
Dieselmonstret Reloaded
skulle tro ditt filter inte orkar me at rensa filtret får förmodligen lite för mycke soppa

Christer
ni
36
nils08
318D Touring 2010
Nu har felkoden kommit tillbaka igen men det ända som jag har märkt att när jag har haft full tank så har inte felkoden dykt upp men nu när jag har ca halv tank så kommer den igen skumt.

Diesel kungen kan du förklara lite mer i detalj vad du mena med filtret och vilket filter.
ni
36
nils08
318D Touring 2010
Glömde tillägga att felkoden som han varnar för är kontrollera fuelrail givaren men tror det har nåt med bränslet att göra.
Visa användare
51
Diesel Kungen
BMW 535D F10
Dieselmonstret Reloaded
om ditt partikelfilter börjar bli tätt så kan den lampan börja varna att mottrycket blir för högt

Christer
Vtech Tuning Göteborg
ni
36
nils08
318D Touring 2010
Okej då är jag med.

Då har jag en annan fundering tänkte sätt i ett insatts sportluftfilter eller är det bort kastade pengar ???
Är inte så hemma på diesel motor har bara hållit på med bensin motorer innan :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.