|
|
|
|---|---|
| Var ute och lekte lite mot en 330 på motorvägen idag, och jag drog ifrån han mellan 150 och 230. Inte med jättemycket men ett par billängder iaf, hade han tappat blyt i högerfoten eller ska det vara så? :) | |
|
Nej, det borde inte vara så. E46 är förstås ganska mycket tyngre, men motorn är också betydligt starkare så du borde inte ha någon chans. Hur många personer var ni i bilarna? Hur mycket soppa i tanken? Hade han kanske automatlåda? Faktorer som spelar roll men som många inte tänker på... |
|
| Tyckte inte det jag heller. Vi var 1 i varje bil och jag hade iaf runt 30l soppa i tanken. | |
Danne W |
Han körde nog inte som han skulle.... Danne W |
| "han körde nog inte som han skulle" håller inte i dom hastigheterna, man låter inte den andra vinna ett race i dom hastigheterna bara för att vara snäll, eller hur? ...och "du borde inte ha någon chans" håller nog inte heller, för visst är det jämt, mycket jämt skulle jag tro... | |
ernie |
varför utgår ni alltid från att den andre föraren är lika barnslig som ni och måste ge full gas? har ni överhuvudtagit funderat på att någon annan någon gång kan vara i mindre behov av dylika segrar på motorvägen? De kanske är så trygga i sig själva så att de står ut med att någon annan någon gång kör lite fortare. Jag ber om ursäkt för ironin men jag blir lika överaskad varje gång jag läser inlägg på temat: Fan, idag, öhh, körde jag mot en Volvo, fan, jag tog den, ehh. Alltså bara med några meter, öhh, i starten alltså. Sen drog jag lite till alltså, öhh. Skall det vara så??? Jag har en, öhh, 318 -91 med 17". Priset togs av någon som skrev om körningen mot en ny 911 med sin mycket begagnade 323. Gissa vem som VANN (detta så viktiga)enligt skribenten? |
|
Bra skrivet, Ernie! Det roligaste jag har läst på det här forumet. Du glömde bara några "typ" i citaten. :-) Håller för övrigt med föregående skribent om att svenska motorvägar är synnerligen olämpliga för race om det finns annan trafik i någon fil. Det finns dock många vägsträckor i detta land som vissa tider på dygnet är lämpliga, utan att riskera något annat än körkortet. |
|
|
vad ni bråkar om sånt tjafs,ett motorvägs race vins aldrig av någon,finns allti en som är dum nog o gasa mer än den andre,kom tebax o skryt när ni tagit nån på strippen istället!! D är fegt o släppa gasen! |
|
| Fanns ingen annan trafik på vägen så vi hade varsinn fil, sikten var flera km framåt utan nån trafik och inga av/påfarter så det var inte fara för någon annan. | |
| Ja, om han inte kommer springande i överljudshastighet över herr storbondes ängar på bägge sidor av vägen så klarar han sig nog också | |
| E6 ett par mil söder om göteborg, finns rätt många såna rakor där | |
|
No Risk No Fun!!! Håller på dej mr328! //toby |
|
mwali |
Vi kan kanske avsluta diskussionen med ett liten påminnelse från olyckstatistiken. Länk Varning för känsliga!!! Krock i höga hastigheter innebär i stort sett alltid döden. Håll er på banan istället. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.