|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
| Kan hålla med trådskaparen till viss del. Priserna har varit tokhöga länge! Z4M har ju börjat sätta sig till de nivåer dem ska ligga på också, mellan 200-250 prutat beroende på mil osv. | |
| Grymt pris på en grym bil, om vi inte varit 5 i familjen så kanske man hade slagit till;) | |
|
Och man kan få en Cayman R för 180' prutat ser jag. ;8) Ur led är tiden... |
|
| :D Den dagen man får en Cayman R för 180k ska jag vara först i kön... =) | |
|
Jag också!!! Min (bak)tanke var att skriver man på ett internetforum att en viss sak bara är värd si och så, då gör man ju detta med syftet att lobba för det pris man själv önskar ge. Fan, jag hörde just att en stor stark ute på krogen kostar 20 spänn!!! |
|
|
Nog för att egot är stort hos vissa men chansen att inlägg här skulle påverka ett marknadspris är rätt liten ;) ------- //Lövet |
|
|
Ang den röda USA m3an så köpte han bilen ny där och tog med den hit till Sverige När han flyttade hit, Om det nu är sant vet jag inte |
|
|
Kan han bara styrka det med några dokument, så är det inga problem! |
|
|
Ska man ge 180k typ för en 10-12år gammal M3a så ska den va i superskick med låga mil, en entusiast ägd, såna finns det väldigt få av En i vanligt fint skick med säg runt 10k mil runt 115-145 Är ju inge speciell bil som är svår få tag i då det vimlar av dom så helt orimligt dom skulle ligga högre gamla E46er |
|
| Vimlar alla sorters bmw modeller..Men att hitta ett välvårdat ex,det är en helt annan femma...merparten ägarna som har dom bilarna behåller dom en längre tid | |
|
Även i Tyskland är det relativt "torrt" "tog mig 5 mån att hitta "mitt ex" i Tyskland farsans 535IAM-2011 hittade jag efter 5 dagar hos en tysk bmw handlare.. Mest tur,för 535 bensinare med Mpkt växer inte på träd,"där nere " heller:) |
|
|
Yeddheng: Sommaren 2008 gav jag mellan 260-270k för en klockren svensksåld M3 02:a med dryga 3000mil på mätaren(tror det var runt 3200mil). Nu FEM år senare vill folk fortfarande ha 200K++ i vissa fall, det är galet.. Jag må ha köpt till rätt pris då men det var ingen sensation då heller utan va de skulle gå för helt enkelt. Jag inser att min bil kommer falla otroligt mycket i värde även om den gjort sitt största nybilstapp innan jag köpte den, vissa verkar tro att bilarna skall stå sig i all evighet! Tror även att bilarna kallnar ännu mer när försäkringsbolagens maskinskadeförsäkringar slutar gälla etc då de kan kosta otroliga summor att reparera om man har otur. Till slut är det dock upp till personen som köper va den vill ge.. |
|
|
Lobbing! Det är klart du kan köpa en sliten skrothög till M3 för 100.000:- som kanske inte startar ens veckan efter och du får en rolig faktura på 35.000:-. Så varför vara dumsnål som så många är här i sverige nu för tiden!? Folk tror att dom ska kunna trolla till sig en bil som ska helst vara i superfint skick till 0:- kronor helst! Har man inte råd så ska man inte försöka är mitt måtto! |
|
| Tycker inte att det handlar om dumsnålhet. Det handlar om att försöka göra en så bra affär som möjligt. Annars sitter man ju själv i skiten, en ny m3a är på väg att lanseras. När väl den är etablerad på marknaden gör e90 serien antagligen en lite större dykning för att stabilisera sig igen. Ska e46 fortf kosta det samma då? Alltså måste man som köpare försöka se framåt i tiden lite också för ens eget bästa. E46an hamnar på sikt där e36 är idag, inget särskilt speciellt förutom csl då som inte kan tas med öht. Sen att ens bringa upp lobbning, känns lite löjligt. Vad ska detta "lilla" forum göra för Sveriges begagnatmarknad? | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Att sätta pris som en av de viktigaste faktorerna i en affär kommer alltid att leda till problem på ett eller annat sätt. Jag håller med Beolab - har man inte råd skall man inte försöka. Mitt råd är - sätt upp vad du vill ha ock köp det när du hittar det. Att hålla på med några 10 kkr hit eller dit är pisspengar i det stora hela dvs du skall ju äga bilen och känna dig nöjd och sannolikheten för att det skall lyckas minskar med fallande prislapp. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
|
Jag förstår inte resonemanget varför en billig bil skulle vara sämre? Alla som söker begagnad bil börjar väl med dom billigaste? Det är ju i grund och botten samma bil och man kan ju inte säga att nån är bättre eller sämre förens man faktiskt provat bilarna? Folk skryter ju alltid om att dom fått sin "fina m3" så billigt,, undrar om nån överhuvudtaget köper de dyra bilarna? Klart man talar illa om de billiga bilarna så man kan ta överpris för sin egen när det blir dax att sälja. |
|
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Twins. Du kan aldrig lägga dig i en "bra" position inför framtiden när du köper en bil. En bil är ett enkelt räknestycke för att tillgodose en känsla- Allt handlar bara om hur mycket känslan är värd. Att betala för "lite" straffar sig alltid. Visst finns det köpare som skulle känna sig lika tillfreds i en sunkig 100 kkr bil som i en fin 150 kkr bil men de är inte i majoritet utan de flesta som vill stiga in på M3 marknaden vill ha en fin bil i fint skick och då kostar det mer. För de som är redan "inne" i träsket så är billiga lik inte ens tänkbara. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
| Finns många bevis på att man kan investera i bilar och verkligen tjäna pengar på det.. Men då pratar vi inte våra hobbybilar :). Sen har jag aldrig menat att en fin bil skall kosta 100k. För övrigt så verkar ju ALLA här äga en fin m3!? Och då ser det ju ut som det gör i diskussionerna här. Jag argumenterar från en köpares perspektiv, har själv köpt och ägt m3 e46 vilket jag säkert nämnt här hundra gånger snart. Och prisbilden för fem år sedan är skrämmande lik vad vissa verkar tro att sina bilar är värda idag. Därav min inställning! :D | |
Det där med värde är svårt för hur det än är i slutändan så är varje bil värd exakt vad köparen ger vid det tillfället - oavsett "marknadsläget". Om nu alla som äger en fin E46 inte säljer den för skambud utan kanske rent av överprisad så kommer ju prisbilden attt vara så. Kolla Porschar. Om man ser krasst på det så är de jädrigt överprisade i mitt tycke men iom att ägarna inte håller med om det är ju prisbilden som den är. Det är just nu en liknande situation för E46orna. Här kan vi ju iofs enas om att det inte kommer att hålla i sig särskilt länge till då det finns flera "lycksökare" som har pengarna att köpa en E46 i jmf med Porsche - förutom att det är fundamentalt helt två olika biltyper. Min bästa investering (den enda) var en Morris jag köpte för 7500 kr. Fixade till kopplingen, körde med den i 2 år och sålde den senare för 22 000 kr :) "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
|
996 turbo är ett bra exempel. Rätt mycket dyrare i inköp än en m3 som ny givetvis, men summorna som vissa begär är sjuka för en så pass gammal bil. De verkar dock som att de börjat sätta sig lite prismässigt. 997orna(turbo) börjar nosa på halvmiljonen, då kan man inte begära 400+ för en sju år äldre bil! Har haft lite äldre vw:s och har fortfarande en kvar, och de som hamstrade sådana bilar för en tio år sedan har en bra pension på dem kan man lugnt säga! :D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.