|
|
|
|---|---|
|
Min Mratt har sett lite tråkig ut ett bra tag, den har liksom tappat den glansiga ytan och en matt, lite moccaaktig yta har tittat fram. Jg beslutade mig för att testa samma behandling som min läderklädsel fått med gott resultat, sagt och gjort jag började med att tvätta av ratten med en sadeltvål efter det lät jag den torka och sen så fettade jag in ratten med sadelfett. Efter en timm polerade jag bort överflödet av fett och gick och lade mig, morgonen därpå monterade jag ratten och inspekterade resultatet, tyvärr ser ratten för dj...ig ut och resultetat är betydligt sämre än innan jag påbörjade det hela, nu ser ratten i stort sett helt matt ut och det enda positiva är att den känns ren. Finns det något jag kan göra för att få tillbaka den glans som fanns sen den var ny? Har någon testat att klä om en ratt? Någon som har nåt tips vad man annars kan göra? www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! | |
|
Skinnet är nog slitet tyvärr gissar jag. Skulle rekommendera en ny rattkrans, man brukar kunna byta bara den kolla med BMW eller någon skrot kanske. att klä om en ratt bör nog en sadelmakare gör och om du vill ha M Sports blå och röda sömmar är det nog en del extraarbete. Som sagt billigast är nog en beggad du vet söksidarna typ ecp.nu, bildelsbasen.se, bmwdelar.nu osv. Mvh Asken |
|
|
JO jag är inne på det du säger om skinnet, jag har inga röda eller blå sömmar men jag vet inte hur bra det kan bli om en sadelmakare gör jobbet? Ny ratt köper jag inte då den fungerar utmärkt och i värsta fall så får den se "sportig" ut.... En begagnad får väl samma symptom med tiden.. alltså snabbare än en omklädnad. www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
|
Min gissning är att en sadelmakare kostar mer än en beggad rattkrans. Om du vill chansa kan du ju ta ett fint fint sandpapper och försiktigt polera lite i en kant för att testa. Men det är inget jag rekommenderar. ta en disktrasa och fukta ytan för så du inte slipar för mycket. Asken |
|
M3-Mackan |
Jag har oxå haft slitna rattar på mina gamla bilar. Men då har jag bara använt "Boston Sko Skräm Svart" och strykt på ett ganska tjockt lager och polerat med en damstrumpa :) Och efter det har ratten blivit som ny. Om det redan ser "förjävligt" ut nu så kan du ju alltid prova. Men det kan ju också vara som du säger att ratten är så sliten att det inte går att göra ngt åt. -Mackan- |
|
FUnsade lite på skokräm då det brukar funka hyffsat på skinnklädlsar (har jag hört) Mackan jag testar!!!!!!! www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
|
BMWDELAR.NU hur kommer man in där var kan man välja användnamn och lösenord!? |
|
|
troligtvis ingen officiell sajt utan för branschen bara. Verkar intressant ananrs... www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.