AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.301

Abs lampan tänds när man kör iväg, bmw e30 325 -89?

Jl
90
Jlmmy
Äkta Bmw e30 325i M-Tech ll
Hej.

Har en e30 325 -89..
Problemet uppstår med min abs lampa, börjar bli lite akut då det är dags för besiktning på tisdag :/

Vrir jag på tändningen så tänds lampan och när jag får igång bilen så släcks den.. Men så fort jag åker iväg så tänds den direkt, vad kan detta bero på?

Har man tur så kanske inte bes gubben se detta till en början men så fort han åker ut i hallen så börjar den ju lysa ju.. :/

Enormt tacksam för svar, vart skall man börja felsöka? kan man mäta alla givare med multimeter men hur gör man då? är inte så bra på el...

mvh / Jimmy
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Att den tänds när du börjar åka tyder på att nån givare ger fel signal, skulle det vara avbrott i en givare eller fel i styrboxen, borde den inte slockna efter start.

Givarna mäter du med en ohm mätare, dra isär kontakterna och mät på dom 2 stiften (sitter under baksätet till bakhjulen)(bara rycka uppåt så lossnar dynan)
När du snurrar på hjulet kommer värdet bläddra lite, kolla alla hjul för att se om du har nått avvikande värde.
Vet inte vad BMW brukar ha för värde, men normalt för ABS givare är 900-1300 ohm
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.