AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.343

330d e46 -03 vägrar starta

Th
115
Themotorman
E46 330D Touring -03
Tjena!
(Vill ni inte höra bakgrundshistoria, hoppa till nästa stycke) har haft väldigt mycket strul nu med min 330d, började i vintras med att den tog längre å längre tid att starta men det var aldrig något större problem, men så fort plusgraderna kom så började den vägra starta så fort motortempen låg över 60 grader. Efter att ha läst på forum så bytte jag tillslut kamaxelgivaren, hjälpte inte, efter lite hjälp från en polare med en felkodsläsare har ju nu bytt bränslefilter och glödstift. Startade perfekt efter glödstiftbytet körde 5km, stängde av den, och skulle pröva å starta och nu vägrar den helt!

Motortemp mätaren på instrument huset går direkt upp till max (överhettning) så fort du vrider om nyckeln, och i färddatorn som normalt brukar visa exakt temp visas nu ingenting. Det spelar ingen roll om bilen stått i dagar eller minuter. Så jag bytte tempgivaren i motorn idag i hopp om att det var boven i dramat. Men icke! den håller fortfarande på!!
Jag har dock märkt att nu när jag vrider på tändningen så släcks inte antispin lampan alls längre utan lyser konstant, är det en hint till problemet?
Vad kan vara felet?
Kan verkligen Glödstiftrelät vara boven?
Eller kan Vevaxelgivaren göra detta?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.