|
|
|
|---|---|
|
Hej! Som rubriken säger så önskar jag synpunkter på annons och pris på min BMW 530iA E60 -04 som endast gått 7200 mil. Mvh Micke | |
|
Hoppsan, glömde visst länken till annonsen! :-) Länk |
|
|
Ser OK ut. Dålig kamera och/eller inställning men bilderna duger för syftet. Skribenten hoppar fram o tillbaka i texten. Varför inte ens ange reg nr vid registrering av annonsen? Nu framgår inte uttagsdatum el hk antal, vilket är lite synd. Däckdimensioner/mönsterdjup (förutom de som är nya). I priset ingår en avsevärd prutmån får man förmoda. Lycka till |
|
|
Den ligger i högt i pris, kan nämna det såldes en 545iA-04 sv-såld, full dokumentation, inga fel alls för 92000:- nyligen. Det låter lågt men dessa bilar går billigt idag pga efterfrågan är så låg på motorstarka bilar i Sverige. |
|
Karl-Hilding |
Hk: 231 Förbrukning ca 0.9 En lågmilad välvårdad härlig bil för en spottstyver. En 4 år gammal Corolla kostar mer. Ge dej nu lanab! |
|
Din 545 måste ha gått +15,000 Mil lr? Hade han sänkt priset till 90-95,000kr så hade den sålts på 5min |
|
|
Vad en bil kostar ny har väldigt lite med vad den är värd begagnad att göra. En Toyota för 200.000kr och en BMW för 600.000kr kostar snarare ~80 resp ~160 efter 5 år. ------- //Lövet |
|
|
Bilpriser.se tycker priset är rätt. Det är en lågmilare och sådana kostar en slant extra. För att kunna göra en djupare analys behöver man mer info och helst se bilen. Man bör även uppskatta att den rullat lite annars köper man hellre än yngre bil med mer mil för samma pengar eller än en lika gammal som rullat längre för en mindre summa. lanab: Hur långt hade 545an rullat? Du hittar vettigt utrustade 545or i Tyskland från 60-70tkr (även hos BMWhandlare) så 95tkr är inte i grunden dåligt. Hade du någon nämnvärd utrustning? Det finns flera sv-sålda 545or som är riktiga tomhylsor som inte ens har PDC. Mvh Stephan |
|
|
@M-Tech Den hade gått 11500mil, servad hos Blombergs alla år, dock vinterkörd. 92000:- var slutpriset och då hade den varit ute länge för mellan 120-140' |
|
|
lanab: Billigt även om den skulle vara en tomhylsa, du måste varit trött på att ha den ute till försäljning? Vad hade du för utrustning? Fanns navi, komfortstolar, pdc och taklucka? Mvh Stephan |
|
|
@Stephan735i Det var min farsa som sålde den, den hade navi, fullskinn, tacklucka, hela kitet. Hade den ute i ett halvår, det var många sistapriset kompisar som ville köpa för typ 70', den var svår sälja kan jag lova dig. |
|
|
lanab: Otroligt, speciellt när den hade vettig utrustningsnivå. Man får ju för sig att den var i en oattraktiv färg/inredning eller något annat som störde. Mvh Stephan |
|
|
Mycket beror på "tajming" när man ska sälja. Jag har ibland sålt bilar till utsatt pris eftet flera månaders annonsering. Först händer ingenting, sen ringer 3-4 kunder inom 2-3 dagar och vill köpa bilen. |
|
| Det var nog"tackluckan"som drog ner priset :-) | |
| Så vad tror ni priset måste ned till för att få nån respons på annonsen? | |
| Händer inget på 2v, sänk lite och förnya annonsen | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.