AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
462

oljkvalitet

svardska
Ja jag vet att jag är lite tjatig ibland när det gäller olja.
Många av er här förstår hur det hänger ihop men många gör inte det, det är till dom jag vänder mig.

Frågor om olja dyker ju upp allt som oftast, folk betalar fantasipriser för Mobil 1 Valvoline osv osv.

En direkt uppmaning till er alla är att gå in på närmaste ODAL butik och hämta specifikationer på deras Agrol sortiment. Dom har oljor till allt som tänkas kan.
Deras delsyntet (delta) eller helsyntet (spectra) uppfyller med råge alla BMW´s krav på motoroljor, vad gäller hydralolja uttalar jag mig inte för det har jag inte kollat ännu.
Saken är den att man betalar för tex. delsyntet ca:25 kr/l. 530kr/20l det räcker till minst 3 oljebyten.

Det värsta jag vet är att se folk bli lurade på pengar av dessa oljebolag som säljer sin skit bara för att människor inte vet vad det handlar om.

Deras oljor är ju naturligtvis inte sämre men du får betala mycket mer för likvärdig produkt.

Som en fotnot och vad det nu kan vara värt så bytte jag olja i min 750 från Mobile till Agrol Delta och vips så var ventillyftarknacket borta, men det kan ju ha varit gammal olja i den.

Till sist och slut, så vad du gör köp INTE olja på biltema den tappar det mesta av bärigheten redan efter 100 mil.
Di
828
Dic
850ia 1991
Alpina B6 3,5 kat
Finns det nån ODAL butik i Sthlm.
Mvh Dic.

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag håller med dig om att det där ventillyftarknacket är jobbigt. Jag hade lite sånt precis före innan jag köpte min bil och bytte olja, men nu efter ett tag så är det fint tycker jag. Du har bytt till delsyntet. Vilken viskositet kör du med svardska? Jag kör också med delsyntet och det funkar perfekt. Jag har Texaco 10W-40 olja med API SH/CF, alltså över fabrikens rekommendationer. Körde förut på SJ som är ännu bättre, men den oljan försvann så jag har köpt denna oljan istället. Verkligen billig den oljan som du köpte 8 Liter = 200 kronor. Jag får betala 298 kr för 8 liter, men det är ju kanonpris ändå.

//Schnitzer
Visa användare
225
zaharald
750iaL -92
520i -89
tackar för tipset Svardska

zaharald
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.