AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.401

Montera av bak "bumper". BMW 320i E46

Ri
63
Rimax
BMW 320I E46 -2001
Tjena!

Jag har ett mega-problem! (BMW 320i E46 2001) Behöver fixa lite rost på bilen, men problemet är att bakbumpern måste av. Men frågan är "hur fasen får jag av den"? Har försökt och försökt och försökt! Har kollat överallt på nätet, men hittar inget till hjälp. Jag har lossat alla pluppar, och alla muttrar som jag tror skall lossas. Men nu vill den bara inte åka av! Hur ska jag göra detta bäst? Något som har tipps om en bra video som visar detta, eller bara ett "bildspel"?
Ri
63
Rimax
BMW 320I E46 -2001
Saker jag redan har monterat av:
1. Otala antal "gummi" pluppar under bilen.
2. Två muttrar på vardera sida av bilens "bäck parti".
3. Yttre bilskydds plasten. (Alltså den svarat skiten som sitter runt hela bilen, i mitten på bilen)

Det var allt tror jag.
Sitter 2 stycken Torx skruvar rakt upp underifrån som håller hela på plats. Har du inte den storleken hemma på torxen så fungerar det även med 12 eller 13 hylsa om jag mins rätt på storleken.
Ri
63
Rimax
BMW 320I E46 -2001
Rak upp underifrån var?
Om du fäljer kanterna på nummer plåten rakt ner. Så finns det 2 hål i spoilern underifrån. Där är Torxen som håller den på plats. De är c:a 12 cm långa.

Har du någon gång monterat av fram spoiler? Är likadant bak. Finns också 2 hål i framspoilern underifrån.
Länk

2,30 är de jag menar. Filmen är från fram, men likadant bak.
Ri
63
Rimax
BMW 320I E46 -2001
Det måste jag kolla in A.S.A.P. Såg inga idag när jag var under och kollade. Höll på i flera timmar. Men det gick inte.
Ri
63
Rimax
BMW 320I E46 -2001
Nej, tyvärr inga torv skruvar där inte :( vad ska man göra nu?
gO
1.407
gOry
335i Touring
Du letar tills du hittar dom! Det är nr 7 du letar efter 2st Torx T50 Länk
Måste ev. ta bort den undre plasten för se dom.
Kolla
Länk
Länk
Ri
63
Rimax
BMW 320I E46 -2001
Alltså jag måste säga att man blir riktigt motiverad till att gå och kolla in det. Men varje gång jag kollar. Så hittar jag inte ett skit. Ska leta som fan idag.

Kan ni ungefär guida mig till var dessa sitter?
gO
1.407
gOry
335i Touring
Ser du krockbalken? förmodligen i vit/ljusgul glasfiber om den inte blivit bytt pga av skada. Följ kofångarplasten underifrån på insidan tills du ser krockbalken, följ krockbalken åt höger/vänster tills du träffar på skruven! Skulle tro att skallen är som en 1 eller 5 krona stor men de kan ju hända att den är täkt med skit och syns dåligt, men på min touring så var den väl synlig!
Ri
63
Rimax
BMW 320I E46 -2001
Yes mina vänner! I found that shit! Men tyvärr satt skruvarna så hårt att det inte gick att få loss dem :/ Får väll bli att åka till min lokala steeler....
gO
1.407
gOry
335i Touring
Ta i lite! På med långa ledhandtaget Länk så får du mer kraft!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.