|
|
|
|---|---|
| japp farthållaren är död vart är lämpligast att börja felsöka ? | |
| . | |
| Är boxen som sitter inför högtalare på golvet på förarsidan torr? Är farthållarvajern inför motorkåpan hel (inklusive fästena)? | |
| Japp den är torr ! allt där är helt vad jag sett inga konstigheter där tro det eller ej men har problem med m5an också med död farthållare samma där helt död ! kanske ska byta ut givarna som sitter vid koppling/bromspedal har beställt nya givare och har rivit bort inredningen under ratt och och vänster om ratten för att lokalisera givarna och givaren vid koppling sitter tokigt till inge tips på bort montering på lämpligast sätt på den Stephan? | |
|
De problem jag känner till är vatten i/på boxen som en kompis hade på sin 540iAT. Ej fixat så jag vet inte om det räckt med att byta boxen. Jag hade ett fel att farthållaren kabelns fäste under motorkåpa gick sönder och bilen maxgasade. Fixade fästet så var problemet ur vägen. I övrigt har jag inte arbetet med farthållaren. Har du Bentleys repartionsguide? Mvh Stephan |
|
| Okey men det är nog inget med boxen i alla fall farthållaren funkade sporadiskt ett tag hackade och gick ur läge av sej själv sen efter nån vecka så var den helt ur funktion inte ett livstecken så det som känns närmast är ju givarna vid pedalerna men det är riktigt trångt vid kopplings pedalen och vill inte riva o slita där utan info om hur man ska gå till väga vid demontering där ! japp har bentleys repartionsguide men inget matnyttigt ang farthållaren där :/ | |
| ingen som har nån info ang detta? | |
| Har du sökt på engelsk och tyskspråkiga forum? | |
| Nej vilka forum ska man hålla till på då ? | |
|
Hittade detta ---> Länk Skönt att texten börjar med : This job ranks on the pain-in-the-a$$ scale right up there with changing the microfilter jämförelse med att byta microfilter jäkligt pilligt o krånligt alltså det jag förstod lämnar hellre bort det jobbet kan jag säga om det är så pilligt såg faktiskt inge kul ut när man tog bort knäpanelen så man såg alltihop trångt och jäkligt ! |
|
|
Är det byta bromsljuskontakt du vill göra? Det och byta mikrofilter är busenkelt. Jag har gjort det ett flertal gånger. Dock tror jag inte bromsljuskontakten påverkar farthållaren då #410ans farthållare fungerade trots att bromsljuskontakten oftast var ur funktion. Hur är det med säkringar? Har du kollat att boxen är torr? Om du vill byta så bort med panelerna så det blir fritt runt bromspedalen och sedan ta bort den gamla kontakten och dit med den nya. Mvh Stephan |
|
| Tänkte byta både bromsljus kontakten och Brytaren till farthållaren som sitter vid kopplingspedalen det är väl den vid kopplingspedalen som evnt är skyldig till att farthållaren är ur funktion men den sitter jäkligt trångt i alla fall vad jag såg ! men är det bara dra kontakten rakt ut ? säkringar har jag kollat! vilken box menar du ? förarsidan/fötterna ? | |
|
Förarsidan innanför högtalaren sitter boxen, den var blöt på kompisens 540iAT. Jag minns inte exakt hur man fick ur kontakten men minns det som rätt lätt. Farthållarkontakten har jag aldrig bytt. Mvh Stephan |
|
|
För det är farthållarkontakten som är den som behövs bytas för mej och det är ju samma konstruktion på kontakterna som du ser på bilden men farthållarkontakten sitter jävligt till trångt som fan! men den var alltså lätt att byta bromsljuskontakten ? bara att dra ut antar jag? [IMG]Länk |
|
| Har bytt brytaren till farthållaren vid kopplings pedalen men det är ingen skillnad fortfarande död vart ska man fortstätta och felsöka ? | |
| Ingen som har bra koll på farthållare på E34or ? | |
| Har även nu bytt styrenheten till farthållaren men ingen skillnad nu heller :/ nån som har någon ide ang vad man ska fortsätta med ? | |
|
Har du testat om kontakterna i manöverspaken till farthållaren är ok? Testa att mäta mellan stift 1 och 4. Det skall hela tiden vara kontakt när spaken står i mittläge resp i läge öka och minska. //Göran |
|
|
sitter inte boxen till farthållare höger fram?? sitter där på min bmw ix? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.