|
|
|
|---|---|
|
Hade rutorna nere, låste bilen. Gick in i affären. Kom tillbaka 5 min senare. Tänkte kolla så larmet i kupen fungerade. Men inget larm gick igång när jag sträckte in armen. Är det någon inställning i i-drive för att aktivera larmet i kupen? Obs, tryckte bara på låsknappen 1 gång. Vet att man kan trycka 2 ggr för att avaktivera larmet i bilen. | |
| Ingen på AP som råkat ut för detta eller som har ngn förklaring på vad det kan vara? | |
| Är du säker på att bilen är utrustad med larm? Stöldlarm var och är extrautrustning, dvs ett tillval på runt 3000kr. | |
|
Ja. Den larmade i vintras för kupe värmaren. Men nu verkar det inte funka? Kan det va ngn säkring? Finns det något man kan kolla, eller var börjar man? |
|
![]() 940 E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic
F36 420xD -16 (N47D20) Sparkling Brown Metallic |
När du låser bilen och sedan trycker på låsknappen ytterliggare en gång så deaktiverar du rörelsedetektorn (om du har hund kvar i bilen tex). Kan det vara så att du har lyckats trycka två ggr? |
| Jag ska testa ordentligt imorrn. Men som jag skrev i införsta inlägget så larmade jag bara en gång. Det jag undrar mest är om ngn annan råkat ut för detta. Kan man stänga av larmet i bilen permanent eller finns det ngn speciell säkring för detta larmet? | |
![]() 940 E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic
F36 420xD -16 (N47D20) Sparkling Brown Metallic |
Sorry såg inte att du skrev det. Men testa igen för att vara på den säkra sidan. |
| Ska göra det. Återkommer imorgon med resultat | |
|
Lägesrappport: Provade larma idag igen utan resultat! Provade sätta mig i bilen med rutor och dörrar stängda, låste bilen och vips så gick larmet i kupen när jag rörde armen, gick ur bilen, hade rutan på förardörren nerhissad c:a 10 cm, larmade på och sträckte in armen, larmet gick igång då också! Men varför fungerar inte kupe larmet när man har alla rutor nere? Kan ju vara skönt att ha bilen på parkeringen med rutorna nere när man går in och handlar, speciellt när det är varmt ute. Det enda jag kan komma på att BMW gjort så att larmet inte skall fungera med rutorna nere för att tex getingar kan flyga in och då går larmet? Är det någon som har en förklaring på detta? |
|
| Ingen förklaring på detta? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.