AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
4.062

AUX finns men ändå inte..?

Hej

Jag har en grymt snygg 120i cab med massor med lull lull. Har en Professional Stereo samt USB & AUX utgång.

Problemet är att jag inte kan välja AUX på min stereo. Kan bara välja mellan Tuner/CD & USB.

Hur kan jag fixa detta? =(

Har en Androidtelefon med Spotify jag vill kunna koppla in.

Hörs! :D
ev
58
eversevers
120d cab - 11
Hej,

Jag var tvungen att köpa BMWs egna musikadapter för att få det att funka, funkade inte med egna sladdar. Har du sedan sladden och telefonen inkopplad så går det att välja USB i stereon. har en sladd som du ser här: Länk
sök på bmw 1 serie tom 09 och kommunikation och information. sladden heter musikadapter och kostar 735:-. Jag har dock en iphone och vet inte om denna sladd finns till android...
Det funkar med spotify för mig, fast man får byta låt via telefonen och inte knapparna på ratten :)

lycka till :)
co
828
corzair
Volvo V70 - 12
Aux ska du kunna välja i vilket fall.
Har läst här på forat om att det vid någon uppdatering blivit fel och aux funktionen försvinner. Sök runt lite och se vad dom fick åtgärda.
Mi
9
Mister-K
118d - 05
Det jag läst är att på E87 så tappade stereon kodningen om man kopplat ur batteriet. Detta gällde iofs bara Business-stereon vad jag förstått.

När detta skett var man iaf tvungen att lämna bilen hos bmw för att koda om stereon. Kostnad okänt.
Aaah, okej. Tack för alla svar. Från BMW fick jag att jag måste ha en iPhone med kabel a 735:-

Ska kolla upp det där med att AUX försvunnit, det låter troligt!!
co
828
corzair
Volvo V70 - 12
Jag beställde "bmws Apple kabel" från Kina genom ebay och den gick på 135:- om jag inte minns fel, funka gjorde den också.
Ro
4
Robbis30
120d E87 M-pkt -08
kan du inte välja AUX via tal knappen på ratten, jag kan välja AUX via talknapp eller via idrive. Kabeln med hane/hane köpte jag på ica maxi för 79 kr. Låter sjukt bra =)

Jag borde ju kunna välja AUX på stereon. Valet finns ju inte ens.. Jäkligt irriterande att det inte går. Nu kan man ju inte ens koppa in en MP3 spelare etc. Det kan ju inte vara tanken. Ska prata med Bavaria i Solna om detta så fort jag kan....
Ca
6
Callä
X5 4,0D 2011 E70, 7 sits
Jag har samma problem som Grodis 1, köpte bilen i fredags.

Grodis 1, fick du nåt svar från Bavaria?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.