|
|
|
|---|---|
|
Hej Upptäckte nyss att min BMW 320d (E46) lutar lite åt höger, och att den inte fjädrar speciellt mycket på höger sida. Nu funderar jag på om jag vågar åka runt så tills jag fått tag i nya fjädrar. Det är min nya pendlarbil, som jag pendlar 20 mil om dagen med. Ingenting tar i, men riskerar jag katastrofala skador om jag fortsätter åka? | |
|
kan nog bli rätt katastrofalt med punktering som resultat. det är vad jag hört i vart fall. BMW - Allt annat orsakar illamående. |
|
|
Det beror lite på hur fjädern har brustit men det är aldrig bra att köra med, har det vikt sig så att du ser och märker av skillnaden hade jag inte kört mer än nödvändigt med bilen och inga tjugo mil per dag. Det behöver inte nödvändigtvis ge vika för att något otäckt skall ske, tänk om du behöver göra en undanmanöver och på att din bil uppträder annorlunda (sämre) i nuvarande skick? Försök få det åtgärdat så fort du kan är mitt tips! :) //Bjersér |
|
|
Efter att ha tittat lite närmre på det ser det ut som att det är dämparen som har kärvat ihop. Jag kunde dra upp skärmkanten så att bilen blev normal, och då stannade bilen där när jag släppte. Nu har jag kört 10 mil till jobbet utan problem, sedan blir det 10 mil tillbaka. Det är 6 dagars leveranstid på de nya fjädrarna, så nu till helgen får jag fixa en annan (Volvo 360) att pendla med :-( |
|
|
när min bil lutade så hade ena staget till krängningshämmaren bak gått av, har du kollat så inte du har samma fel? nummer 6 på bilden Länk |
|
| Jag har inte kollat på krängningshämmarstaget bak, men fjäderbenet höger fram var stumt I botten. Tog jag tag I skärmkanten kunde jag "ställa in" höjden på bilen. Så dämparen låser hjulet på den höjd den stannar på. Jag sprayade lite teflonspray på pistongen och nu har jag fått tillbaka lite fjädring, men nu låter det fördjävligt istället så jag byter båda fjäderbenen fram. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.