|
|
|
|---|---|
|
Hej, känner snart för att byta upp mig till nån nyare e39a. Och undrar vad ni skulle vilja ge för för den på ett cirka pris. Bilen är från 1998, nyss slagit om till 17tusen mil, en väldigt sen 1998a, import 2003 i sverige. 7 ägare ( 8 med mig ) Nya angel eyes, coilovers samt fälgar, värde ungefär 20-25k på allt. Nya bromsskivor samt hjullager fram/bak, rostfri baklucka, svarta njurar, samt shadowline, m-sport, m-chassi och m5 ratt. Allt har i stort sett fixats upp, alla små skavanker inne i inredningen, stenskott. Väldigt fin färg enligt mig, Sienarot 2 metallic heter lacken. Vet att de kan vara svårt att värdera bilen utan att ha sett den, men ser ut som en helt vanlig e39a kombi fast med lite ungomdsstuk! Tycker att 528orna ligger i väldigt dåligt pris på blocket, ändå verkar dom vara i väldigt okej skick! Mvh | |
|
När ska den besiktigas och när ska skatten betalas? Hur fräscha är däcken? Finns både sommar och vinterdäck? 15-25kkr kanske. Dina coilovers och angeleyes ändrar nog inte prisbilden nämnvärt. De som letar efter en 15 år gammal kombi fokuserar nog på andra saker. Är fälgarna fräscha kan det kanske vara en idé att sälja dem separat. __________ Mvh Grelle |
|
|
Den ska besiktigas i december, skatten var inte betald för så längesen, och däcken är så gott som nya. Får hoppas de går att klämma ut nån mer krona på den, köpte den för 30 och då var den inte riktigt så fräsch som nu. |
|
|
Dragkrok? Motorvärmare & kupé utag? Funkar AC? Vibrationer? |
|
|
Allt finns förutom dragkrok och vibrationer, Acn kyler riktigt fint |
|
|
Med endast 17k mil, ovanlig färg och bra skick kan du nog lägga ut den för 30k.. Tycker det tråkigt att fina äldre 5-serier jämförs mot alla lik på blocket som är billigare än gamla V70. Sanningen svider? :) |
|
|
Härlig färg. Länk Mitt råd är att strunta i vad folk här tycker -- sätt ett pris vad du själv tycker den är värd och bry dig inte om vad folk tycker om det. Om det är för högt så får du lov att sänka det tills den blir såld, alternativt vänta länge på rätt köpare. E39 är gammal, men har flera fördelar jämfört med nyare modeller: det är nästan exakt samma bil under skalet, men nyare modeller har ett annat utseende och ca 4 km ytterligare kablar till all trasslande elektronik, plus att man inte kan skruva själv med nya modeller. Nu är det visserligen vanligt att folk inte längre kan tillräcklligt för att skruva själva med bilen, men för den som kan så är det ju en nackdel att inte ens kunna byta batteri själv p.g.a. elektroniken. Om bilen är så fräsch som du säger så får du bra betalt om du kan vänta på rätt köpare. |
|
|
Eftersom det är en 98a finns det ett par verkliga plus. Den rostar mindre än andra årsmodeller, har inte problem med ABSen och vevhusventen fryser inte. Bry dej inte om vad de billigaste på Blocket kostar då dessa nästan alltid är sunkiga och misskötta. Den som söker en fin E39a vet vad de är värda. Sätt den till ett pris som är rimligt för dej, rätt köpare kommer berätta vad de är villiga att ge. |
|
|
Eftersom det är en 98a finns det ett par verkliga plus. Den rostar mindre än andra årsmodeller, har inte problem med ABSen och vevhusventen fryser inte. Bry dej inte om vad de billigaste på Blocket kostar då dessa nästan alltid är sunkiga och misskötta. Den som söker en fin E39a vet vad de är värda. Sätt den till ett pris som är rimligt för dej, rätt köpare kommer berätta vad de är villiga att ge. |
|
|
Jag tycker att den borde vara värd en del. Runt 30k iaf. 528orna är ju den bästa e39 man kan ha. Vanos verkar inte fela som på de nyare sexorna, tydligen ingen vevhusventilation som strular(det trodde jag?), bättre abs-elektronik. Sen att din har m-paket höjer värdet mycket enligt mig. Men är den allt för mycket sänkt så kanske det t.o.m. sänker priset lite? Men en liten sänkning är bara trevligt :) 17k mil är rätt lite på en 528 nuförtiden. Om den nu inte blivit skruvad någon gång. Det är mina åsikter |
|
| Den är alldeles lagomt sänkt, inget som tar i när man svänger eller åker över fartgupp, nå miltalstrul tror ja inte de är, serviceboken är väl ifylld och dokument från tyskland, om man jämför med min systers 02a 525a så känns den helt annorlunda, växellådan känns mer markant och styrningen är väldigt fint. Enda som kan vibrera är när man bromsar, även om bromsskivorna är bytta? Min idé var att fixa den till vintern och sälja den för ungefär 35 utan fälgar, samt basar. Men vid tillägg med fälgar och basar blir runt 45 vilket ja tycker kan verka rimligt, många som kört min och tycker den är riktigt skön att köra :) fälgarna heter dotz mugello, silver och svarta. Kanske kan slänga upp en bild på den sen | |
|
Verkligen lågt miltal måste jag säga. Prova och sätt ut en för 30k. Men du får nog räkna me att du får 22-25k för bilen eftersom det är en 98:a. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.