|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har länge letat efter en 530 och har nu hittat några intressanta alternativ. Är dock själv inte så kunnig när det gäller dessa bilar och skulle vara väldigt tacksam om ni kunde skriva vad ni tycker om dessa, prismässigt, utrustning osv Länk Länk Länk Alla dessa 3 är väldigt intressanta men är mest sugen på den sista av de 3, den har allt jag kan önska mig. Om det är viktigt att veta för er så kör jag knappt 1000mil/år | |
| har en till fråga också, vad menas med individual? | |
|
Antar att det är bensinare du bestämt dig för, med din körsträcka är det väl det lämpligaste. Nummer 2 är ju en diesel och går väl bort därigenom. Individual innebär att den som plockade ut den gjort en del personliga (och dyra) tillval. Det som är individual på denna bil verkar vara interiörlisterna, färgen på inredningen och lacken. Nummer 1 och 3 är jämförbara. 1 är årsmodellen (9 månader mellan reg) äldre och har rullat 500-1000 mil mer på den tiden. 1 har nightvision och taklucka men står sig annars lite slätt i utrustning mot 3 som har komfortstolar, kurvljus, bättre stereo, bensinvärmare, aktiv styrning, HUD, sportautomatlåda m.m Spontant känns 3 hetare, även om jag själv inte tänder på individual-inredningen. Men smaken är ju som bekant delad. Prismässigt kan jag inte hjälpa dig, är mer inläst på dieselmodellerna och touring. Men bilen ser ju fin ut och är svensksåld. Lycka till! |
|
|
Av de tre hade jag valt 07ans 530iAM. Den har mest attraktiv utrustning och har ett mer marknadsmässigt pris även om den är för dyr ca 190-200tkr är mer lämpligt. Dieseln är för dåligt utrustad för att kunna konkurrera och 08ans är svindyr utan att man får något extra för pengarna. Visst har den komfortstolar och Individuallack och inredning men samtidigt saknas jämfört med 07an: taklucka, elgardin + sidogardiner, night vision och navi pro (den har navi business som är sniknavin) dessutom har den INTE stora ljudpaketet utan i stället ett mellanpaket: Den har S677 Hi-Fi system Professional LOGIC7 Systemet omfattar 13 topphögtalare: - 1 centerhögtalare i instrumentbrädan - 6 mellanregisterhögtalare - 4 diskanthögtalare (4 x 40W) - 2 bashögtalare (2 x 70W) Valbar funktion för surround-sound och equalizer som kostade 8000kr. jämför det med det STORA ljudsystemet S752 Individual High End Audiosystem 9-kanals digital förstärkare med 16 högtalare och DSP. Total effekt 825W för 22200kr. Kan du inte få ner den svarta 10-20tkr eller Individualen 20-40tkr hade jag väntat eller letat i Tyskland som jämförelse såldes det en MYCKET bättre utrustad sv-såld 550iAM LCI-07 för 199tkr med liknande miltal hos en handlare. För övrigt har du sett denna 09a? Länk riktigt skoijg utrustning inklusive blåljus! Utrustning Individualdata finns! Fordonsuppgifter Typ Wert Chassinummer WBAND710X0CS89384 Typkod ND71 Typ 530I (EUR) E-modellserie E60 (MUE) Serie 5 Typ LIM Styrning LL Dörrar 4 Motor N53 Cylindervolym 3.00 Motoreffekt 200 Motor HECK Växellåda AUT Färg BLACK SAPPHIRE METALLIC (475) Stoldynor LEDER DAKOTA/BEIGE 3 (LCBA) Produktionsdatum 2008-11-19 Extrautrustning Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S145A BEDIEN. WARNANL.M.FEUERWEHRSCHALT. Larmkontakt med brandkårskoppling S180A DACHANTENNE Takantenn S186A EINSATZFAHRZEUG GETARNT Utryckningsfordon kamouflage S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatväxel S217A AKTIVLENKUNG Aktiv styrning S302A ALARMANLAGE Stöldskyddsanläggning S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Bortfallat, modellbeteckning S356A KLIMAKOMFORT-VERBUNDVERGLASUNG Laminerat glas klimatkomfort S3ACA ANHAENGERKUPPLUNG Släpvagnskoppling S415A SONNENSCHUTZROLLO FUER HECKSCHEIBE Solskyddsgardin bak S416A SONNENSCHUTZROLLOS Solskyddsgardin bak sidleges S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Inlaeggningsmatta velours S428A WARNDREIECK Varntriangel och förbandspaket S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Innerbackspegel automatisk avbländade S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Ädelträutrustning Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S442A GETRAENKEHALTER Burkhållare S456A KOMFORTSITZE ELEKTRISCH VERSTELLBAR Komfortsaete med minne S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Stoluppvärmning förarsida/passagerar S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Stralkastarspolare S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Parkeringsavståndskontroll (PDC) S522A XENON-LICHT Xenon-Ljus S524A ADAPTIVES KURVENLICHT Adaptivt kurvljus S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatautomatik S544A GESCHWINDIGKEITSREGEL. MIT BREMSF. Farthållning med bromsfunkt. S563A LICHTPAKET Belysningspaket S591A LM RAEDER STERNSP.124 NOTL.MISCHB. BMW LM hjul stjärneker 124 S5ACA FERNLICHTASSISTENT Helljusassistent S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigationssystem Professional S610A HEAD-UP DISPLAY Head-up display S612A BMW ASSIST BMW Assist Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S614A INTERNET VORBEREITUNG Internet-förberedelse S615A ERWEITERTE BMW ONLINE INFORMATION Utökad BMW Online-information S616A BMW ONLINE BMW Online S620A SPRACHEINGABESYSTEM Röststyrt uppringsningssystem S633A HANDY VORB. BUSINESS/BLUETOOTH-SCH. Förberedelse mobiltelefon Business S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM HiFi-Högtalarsystem S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 för DVD S6AAA BMW TELESERVICES BMW TeleServices S6ABA STEUERUNG TELESERVICES Styrning TeleService P7A2A INNOVATIONSPAKET II Innovationspaket II S7SPA NAVI PROFESSINAL M.HANDYVORB.BLUETOOTH Navi Professional/tfn-förber. Bluetooth L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG LANDUTFÖRANDE TYSKLAND S850A ZUSAETZL. TANKFUELLUNG EXPORT Extra-Export tankning S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Aterförsäljarslista Europa S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Fordonsdokumentation tyska Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S8S8A LAENDERSPEZ. NAVI ZUST. (FUER ACC) Landsspecifik navigation målstyrning S8SAA LAENDERSPEZ. NAVI.-FREISCHALTUNG Navigation access request,country-spec. S8SCA LAENDERSPEZ. TELESERVICEFREISCH. Telematics access request,country-spec. S8SPA COP STEUERUNG Styrning COP S940A SONDERWUNSCH AUSSTATTUNG Specialönskemål för utrustning Serieutrustning Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S1CBA CO2 UMFANG Koldioxid-omfång S346A CHROME LINE EXTERIEUR Chrome Line exterieur S548A KILOMETERTACHO Kilometerräknare S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Sprak tyska Individualfordonsdata Text no access - Vehicle data protected Mvh Stephan |
|
|
Rhino: jag har inte bestämt mig för bensin, diesel går lika bra för min del. Håller med dig om att 3an känns hetare, väldigt mycket utrustning. Stephan: hur mycket skulle du värdera 08an till? Ljudet i bilen är egentligen inte så viktigt för mig även om det självklart är trevligt med bra ljud. Bilen du länkade saknar m-paket och är därför inget alternativ för mig, m-paket är ett måste. |
|
| Automat är också ett måste! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.