|
|
|
|---|---|
|
Har vanligtvis inga problem med tomgången, men jag har märkt att ibland, efter att man har kört landsväg ett tag, och man stannar vi ex. ett stoppljus så går tomgången väldigt lågt. Det är nästan så att bilen skakar....Vad beror detta på? Kan man justera något för att förbättra den? /R | |
|
Kolla stiften/ spolarna och att övre ventilkåpspackningen inte fuktar ut olja. Ska byta till M5 stiften på min precis som har 4 elektroder istället för 2. Inte farligt dyra på BMw under hundringen styck. Asken |
|
|
Ett snabbt och bra svar! Har hört något om att det ska vara krångligt att byta stift, att man inte skulle komma åt dem menar jag...stämmer det? För övrigt vill jag tillägga att BMW:s s.k. fälgkors är under all kritik, jag har böjt sönder min totalt när jag försökte få loss mina hjulbultar. |
|
| Jag är just återkommen från BMW solna och har 8 nya M5stift, 4 elektrods liggande i skuffen:) funderar på att byat dom själv får se vad tiden hinns med i veckan. Man behöver väl et ledat spärrskaft. Ang hjulbultar gissar jag snarare att dom blivit dragna för hårt med mutterknackare, då kan inget fälgkors i världen hjälpa dig... Har bytt hjul på min gamla 740 med verktygssatsens kors och det gick briljant. F ö andra gången under mitt 14 åriga körkortsinnehav man fått punktering:) | |
|
...hmmm, hur bra kan det vara att de drar åt gjulbultarna så där hårt? Tänk om man är ute och åker någonstans och får punktering....då vill man gärna kunna slänga på sitt reservhjul! I dagens läge skulle jag bli ståendes... Jag ska också prova att byta ut stiften till sådana där 4-grenade varianter. Det blir ju dyrt att byta stift till en V8, det går ju loss på 800 pix minst! Men, men...pengarna man fick tillbaka på skatten ska väl användas de oxå :) |
|
|
Hjulbultar till lättmetallhjul skall dras till med momentnyckel om man skall vara noga:) Solna fick plocka fram momentnyckeln när mina M5hjul monterades. Asken |
|
|
Det skall vara 100 Nm på mina lättmetallfälgar och jag drar alltid åt med momentnyckel. Verkstan verkar ibland dra "på känn", vilket nästan alltid är för hårt. God idé att lossa och dra korrekt om den har varit inne. Mvh Björn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.