AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.688

Ljud i min E60 2004!

Tjena!

Har en E60 545i. Jag Tror att det sitter standard system i den, dels för att ljudet är rätt kass och dels för att jag inte hittar någon förstärkare i bagaget (har kollat bakom kåpan till vänster)

Men har läst att standard systemet inte har en högtalare ovanför instrumentpanelen i mitten typ en center. Det har jag i bilen.

Vad tror ni?

Iallafall, jag ska trycka in en bas i bilen då jag får abstinens av att inte ha en tillsytmmelse till tryck i ljudet. (Ska framöver byta högtalarna också men inte just nu.)

Har köpt en hög till lågnivå adapter som jag skall använda, men har blivit lite förvirrad över vart jag ska skarva på denne.

Några skriver att det funkar klockrent i hatthyllan medans andra säger att man måste ta högtalarna under sätena?

Vad stämmer och vad skulle ni rekommendera?

// eacan
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Vänster sida i bagaget så sitter org förstärkare. Där sitter min hög/låg skarvad. Jag har även inkoppl.schema i min bildokumentation. Använder den inte, har vart baslåda men inte längre.
Tack för svaret, men jag har ju inget steg därbak att ta signal ifrån. Så jag undrar om man måste ta bassignalen från högtalarna under storlarna eller om man kan ta det i hatthyllan?

Mvh
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Har du inte hifi paketet? Ja under stolen är vanligast av vad jag hört!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.