|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! jag har läst lite trådar om flera av er som har bilar som har konstiga ljud för sig. N53 motorn är tydligen känt problembarn och att det låter som en diesel. Det gör även min tyvärr.Även nåt gnissel när man kör sakta och gasar lite lätt,låter som en drivrem är slak eller dålig. HUR har ni gått tillväga? | |
|
Det är helt normalt att den dels gnisslar på låga varv och knattrar på tomgång. Finns ingenting att göra eftersom det inte är något som är trasigt. Så här lät min gamla exempelvis Länk ------- //Lövet |
|
|
Ja precis så låter min :( Som en gammal skoda diesel.. Jaja jag får väl höja på stereon och glömma det. |
|
|
Ja det är bara att vänja sig eller sälja bilen. Den är sån. ------- //Lövet |
|
|
Köpte mig en 325 2010 E92 4400mil. Dieselknattret var jag beredd på men motorn alstrar ett tydligt metalliskt väsande ljud som är jäkligt irriterande. Som vanligt inga fel enligt BMW och Mechanum. Någon som känner igen detta? ...min gamla ´07:a med 2,5l motorn spann som en katt. Har garanti kvar en månad så jag skall köra till verkstaden en gång till för säkerhets skull... /J Surf Or Die!!! |
|
|
Är det ett susande, gnisslande ljud vid lätt gaspådrag? I så fall är det bränslerören tydligen som orsakar det. ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.