|
|
|
|---|---|
|
Jag misstänker att mina skivor av skeva då framvagnen skakar/vibrerar vid lite hårdare inbromsningar ifrån ca: 150 och nedåt, bilden är en 335 coupe m-sport -08 Någon som vet något bra kitt att byta till? | |
|
Det beror lite på vad du skall använda bilen till, skall du köra bana eller gata o.s.v.? /DJ |
|
| Först och främst är är det gata men har en rätt hård körstil, va ute och körde landsväg i helgen och polaren som låg bakom sa att det rök rätt duktigt om bromsarna på slutet. Kan komma att bli en del bana i framtiden oxå.. | |
|
Originalskivorna på 335i är väldigt bra efter vad jag hört. Så du kan nog lugnt byta till nya raka skivor av originalmodell. Däremot bromsbeläggen kan behöva ses över. Själv kör jag Stop Tech belägg och originalskivor, funkar toppen på gata och jag kör en del bana också men där är det på gränsen. Om du funderar på vassare belägg än så kan bromsarna börja bli skrikiga och bettet kan bli lite sämre med kalla belägg. Om du vill grotta in dig i detta med bromsar så slå en signal till Per Stacke på Pean Sweden www.peansweden.se /DJ |
|
| Okej det låter ju rätt vettigt, ska ringa och snacka med Per.. Vet du vem som säljer orginalskivor till ett bra pris? Tänker att en BMW-verkstad kan ta lite extra.. | |
|
Det där med att hitta bästa pris är inte min starka sida, jag upptäcker alltid efteråt att jag betalat för mycket för allt som rör bilen. Men du kan kolla med Schmiedmann om pris på bromsskivor, de kanske kan göra lite bättre pris än BMW. Vill du ha riktigt billigt skall du nog beställa utomlands istället. Du kan kolla med användaren johmei, han har nyss köpt skivor till sin 335i och han hittade riktigt bra pris. Det sägs även att man kan lämna in skivor som slagit sig på svarvning så blir de som nya igen. Kanske är det billigaste alternativet om de inte är slitna i övrigt. /DJ |
|
|
Okej tack så mycket, då ska jag leta runt lite! Märker man stor skillnad på Stop tech beläggen mot orginal? |
|
|
Bromsprestandan på Stoptech belägg känns väldigt lik original men jag upplever att de står emot värmen bättre så de håller emot när man kör hårt helt enkelt. /DJ |
|
|
Låter ju bra, annars så är jag rätt nöjd med bromsprestandan på orginal.. Måste bara säga att jag tycker 335:an är en helt underbar bil!! :D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.