AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.456

E61 startar ej

Na
3
Nani
X5-04
525-05
Hej, Har ett problem, min E61-05:a startar inte, körde inte bilen på 2-3 dagar sen när jag skulle starta den så reagerar inte ens den, Bat är ej urladdad, jag har mätt spänningen så det är inget fel på bat, hör inget ljud när man vrider om nyckeln eller nått utan det är bara el som kommer igång sen händer inget mer,

vad kan det vara ?? startmotorn ? vad kan man göra ??

Bilen är automat och servad enligt boken och inga varningar innan detta hände dök upp.

Tacksam för tips
Ri
130
Riverss
530dA lci M-sport-07
kan va så enkelt att den inte ligger i p-läge?
Na
3
Nani
X5-04
525-05
Hehe, ja det kunde man hoppats på, men tyvärr är det inte så
Na
3
Nani
X5-04
525-05
Verkligen ingen som har nån aning vad det kan vara ???
Ka
19
Kai-el
525Xi Touring - 06
Hej Nani. Jag har inte varit med på Forumet eller varit BMW ägare länge.. bara så du vet :-) Har inte den modellen en ormbo med kablar i bagaget, där reservhjulet är? Det kan inte vara så att den är dränkt med vatten. Är tydligen ett rätt vanligt problem. Jag har en 525xi Touring -06 så jag vet inte om det är samma med din bil. Min bil har varit lite fuktig i bagaget men inte dränkt i vatten.

Värt att kolla i alla fall.

Med vänlig hälsning: Kai
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Det enda som ligger i bagaget är PDC MPM och ev trailermodulen :) Jag har flyttat alla mina i förebyggande syfte.
Ka
19
Kai-el
525Xi Touring - 06
Det kanske man borde göra. Flytta allt!
Smart :-)

Med vänlig hälsning: Kai
Har du provat någon annan nyckel? Så var det på min e-39 när nyckeln la av, det var väll kodningen mot start spärren som inte funkade.
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Ja monterade dom lite snyggt på sidan istället! :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.