AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.324

Automatlåda problem 320d

Pe
179
Peter And
BMW 525D F11 2011

Hej!

Någon mer som upplevt detta, när man står i D håller på bromsen, så är det som om den vill dra framåt.
Samma när man bromsar in för rödljus, då känns det som om den inte "frikopplar" utan driver på lite,(om en moppe när kopplingen var dåligt justerat) bilen är en 07 17000 mil, finns det någon service rutin på att olja ska bytas?

Visa användare
296
LGstar
F11 530da -16 M-sport
innovation edition
X-drive
night-vision
Led
EDC
softclose
stolvent
första gången du kör automat?
Pe
179
Peter And
BMW 525D F11 2011

Nej verkligen inte, dom sista 3 Bmw var automat, därför anser jag mig känna denna skilland, hade just en 530 e39 kändes gudomlig i lådan, därför ställer jag frågan.

man kan säga att det en automat ska göra, gör denna lite med fördröjnig, om jag ska försökal förklara kännslan.

Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Min funkar dunder iaf. Underbar!
zo
118
zoopåse
320dA -09
Driver den på mer än vanligt så att du måste bromsa tidigare och mer för att få stopp på bilen? Hur är motorvarvtalet när du bromsar eller står still i läge D? Har mattan fastnat i gaspedalen?
Pe
179
Peter And
BMW 525D F11 2011

nej, när du bromsar in lugnt inför stop så beter den sig lite oroligt, rycket lite, samma när du står still med D i och foten på bromsen, då känns det som om den inte "frikopplar" ur vil gå framåt. som min 530 gjorde. läste om att man kan resteta lockupen med strtknappen och foten på gasen i 25 sek? eller är kanske bästa att spola lådan ren och byta olja?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.