|
|
|
|---|---|
|
Skulle fylla på kylmedel i ac:n förra veckan då han som skötte det hela märkte att kylfläkten inte gick igång, vi petade med en mejsel och kände att den gick trögt vid ett visst ställe per varv. Så han sa"gå bara på laga.se och beställ en ny så fyller vi resten sedan". Men då fanns det ingen när jag gick och kikade. Hittade en ny (Länk. För det är väl den det ska vara? Tyckte priset var i saftigaste laget, för en vanlig elfläkt :S. Brukar man kunna rädda brunna fläktar? smörja, kolla kolen eller så? Tack på förhand. | |
|
Du har *antagligen* en fläkt med en eller två förkopplingsresistorer, som kan ha gett upp. BMW har jobbat ganska konstant med att finna en bra lösning för dessa fläktar, så kolla noga vilken typ du har, t ex via BMW-etk. Resistorerna finns som reservdel, tror jag, men jag skulle nog satsa på något begagnat. När du vet exakt vad du behöver, kolla Ebay.de, t ex. /Lennart |
|
|
Sedär, bara börja demontera imorgon då :) Återkommer om jag kör fast. Tack så länge. |
|
| Gjorde ett försök att ta lös fläkten idag, men insåg att man måste riva halva fronten. Är det någon som på rak arm vet hur mycket som måste bort? | |
| b | |
| stötfångaren e lätt o plocka bort, sitter med två stora torx, typ ovanför dimljusen, du får kolla uppåt, sen drar du den framåt bara, glöm inte skruvarna som håller innerskärmarna!sen sitter det en stor luftledningsplastbit som skall bort, ganska enkelt, tror i alla fall du behöver ta fångaren, jag fick ta av min av andra anledningar, min ac fläkt var kass i lagren o gick trögt( dålig kvalite) säkert samma på din, jag mekade dit en beg fläkt från en ford, lite pyssel men det gick. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.