|
|
|
|---|---|
|
Hej bullen, jag är en kille som har svår beslutsångest. Jag har köpt en 330 Sedan som just nu har brustna framfjädrar, jag vet att E46 vanligtvis är högre fram än bak så jag tänkte att jag skulle köpa en sänk.sats istället för att sätta nya orig.fjädrar fram. Nu till problemet, jag vill inte sänka för mkt utan bara en liten nätt sänkning. Jag har hittat en sats som sänker 45-30 då jag inbillar mig att runt 40 fram borde av lagom....men bak vill jag ha helst ca 20 men hittar ingen 40-20 eller 45-20. Jag vill att bilen ska va någorlunda jämn i sänkningen så den inte är närmare skärmkanten bak än fram eller vice versa. Ni som har bättre erfarenhet, har ni något bra råd? Funkar 45-30 (låter lite med bara 15mm skillnad) för att få bilen hyffsat bra eller rekommenderar ni ngn annan sänkning? Jag bifogar länk på hur det ser ut bak, fram är den ju redan i bott pga de brustna fjädrarna så det hjälper inte att se på det. <a href='Länk | |
|
Det gick sådär med den länken, nytt försök [url=Länk |
|
|
Nu? Länk |
|
|
Jag hade 35-20 på min e46:a det tyckte jag var lagom. 1 cm är mer än man tror på en sänkning. M-chassit sänker 1 till 1,5 cm.Länk BMW CS #5206 |
|
| Länk | |
|
Grymt, tack för länken Haas. Christer: Så med andra ord är din bil på den bilden sänkt ca 45-50 fram och 30-35 bak? Jag vill bara att bilen ska bli jämnlåg fram och bak då min förra Cab som sagt var väldigt hög fram jämfört med bak. Min Cab var visserligen en 320, vet ni om 330 Sedan är mer jämn eller är det också högre fram än bak? |
|
|
Nej, den är sänkt 35mm fram och 20mm bak. BMW CS #5206 |
|
|
Här är en Bild på min cab med originalfjädrar, högre fram än bak, inte särskilt snyggt.Länk BMW CS #5206 |
|
| Jag har köpt en 40/20 sats nu som ska monteras imorgon, vi får se hur det blir när jag satt dit det. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.