|
Sida 8 av 34
|
|
|---|---|
| Med lci är m paketet inte lika nödvändigt för nya sportpaketet är mer prisvärt och det syns knappt att man har lci om man valt m paket. M fälgarna är förvisso snygga men jag kunde ta en 530d om jag skippade m paketet. | |
|
Jag tog som sagt inte heller M-sport då jag inte tycker att utseendet självklart tjänar på det med LCI, dessutom får man inte en av få andra karossändringar med M-sport, nämligen det lilla plåtvecket innanför strålkastaren. M-sport är självklart fortfarande snyggt men jag valde också andra saker före M-paketet och jag köper inte en bil utan värmare så M-sport var aldrig riktigt aktuellt. Rennwagen, helt rätt att ta mer motor än M-sport. Nu får du en bil som också rör på sig och inte bara ser ut som om den är snabb (dvs alla 520 M-sport). :-) |
|
| Någon som vet när första bilarna skall finnas hos handlare? Väntar på en 525dx så jag är grymt igen på att få se lci irl | |
| Slutet av juli står det i annonserna från BMW, men stod inget specifikt datum. | |
|
I UK startar lanseringen den 20 juli, så det borde vara nära det datumet här med. ---- BMW CS #6212 |
|
| 20 juli även i Tyskland | |
| Jag beställde min en vecka efter prislistan kom och fick leveranstid i andra veckan av augusti. Så jag blir förvånad om det blir många som får sina bilar före mig. Som det står tidigare i tråden var det förseningar på dragkrokar men det har jag inte beställt. Vi håller kontakten via denna tråd så får vi se vem som blir först. | |
|
Rennwagen - att få en bil levererad såpass snabbt får dessvärre ses som ovanligt... Men det är bara att gratulera! Förresten, skrev du vilken färg du valt på din 530? ---- BMW CS #6212 |
|
|
Jag var lovad leverans vecka 32, med drag. Nu framflyttat till 36, med produktionsvecka 32... /Udo Dirkelsniff Min blogg: Länk |
|
|
Narvselius: Jag tog en imperialblå metallic. Var riktigt sugen på en mineralvit metallic men har precis haft en vit så jag ville byta kulör. Tack vare detta eminenta forum fick jag tag på den tyska prislistan i mitten på maj och den svenska i början på juni. Ja la sedan beställningen andra veckan i juni så leverans i mitten på augusti är = två månader. De brukar säga 2-3 månader, så det hela är rätt rimligt. Dessutom är väl inte bilförsäljningen i världen på topp så det finns nog gott om produktionskapacitet även hos BMW. |
|
|
Rennwagen: underbar färg! Valde första Imperialblå men bangade dock själv ur i sista stund och valde Spacegrey. Passar bättre med M-sport. Utan? Ja, då hade jag valt samma färg som du. Det är väldigt mycket dina tillbehör som styr när bilen produceras. Väljer man något "ovanligt" så hamnar man längre bak i kön. Själv har jag en väntetid på 4 månader... ---- BMW CS #6212 |
|
| En bekant till mig hade bett om att få en offert på en LCI och då fått rabatt. Nu när business advantage hade kommit ut och den nya bilen skulle beställas så frågades det efter en ny offert på business advantage modellen. På offerten som kom tillbaka hade de bara flyttat över en del från rabatt-raden och sänkt grundpriset på bilen och lagt till "Business Advantage" efter modellnamnet. Slutpriset var alltså detsamma, så är det så det funkar? I så fall kan de väl lika gärna lägga ner business märkningen om man ändå får rabatten? | |
|
Angående tillverkningsvecka / leveransvecka. När jag välde till LED strålkastarna så ändrades tillverkningsvecka från v.34 till v.32. |
|
|
Explorer45: Nej, businessmärkningen är viktig för alla företagsbilar då det är ett officiellt med redan rabatterat pris. Då hamnar förmånsvärdet oftast (men inte alltid) på det lägre priset. Så det är ett pris som man kan säga att rabatten redan är dragen på. Men sen en fråga. Business advantage på 5-serien? Vad är det för variant? |
|
|
Var förbi min handlare idag och där stog en 520d F11 LC1 på baksidan. Detta var en kundsåld bil så det börjar nog rulla LC1 tämligen snart på vägarna. /Nicklas |
|
| Fan vad skoj..! Då får man börja speja nu :-) | |
| matbl: Okej, det förklarar saken. På offerten står det Business Advantage Edition, men det är enbart rabatt och ingen utrusting. Modellen är 520d xDrive. | |
|
Det är dags att beställa ny tjänstebil (byte kring årsskiftet) och funderar stakt på att gå från Volvo till BMW. Dock vet jag att jag kan få en väldigt fin Volvo med mycket utrustning. De har ju dessutom ibland kampanjer på utrustning ("köp bil i helgen så får du vinterdäck på köpet"), men sådant verkar inte BMW ha. Någon här som vet vad man ska kunna kunna förvänta sig i rabatt? Som jag förstått det är det mer eller mindre omöjligt att pruta på det redan nedsatta Business-paketet och det är i så fall prut på extrautrustningen som gäller, dock inte paketen verkar det som (sportpaket t ex). Överlag verkar det svårt att kunna få ner priset nämnvärt. Eftersom BMW själva skriver att deras rekommenderade nettopris på denna bil är 331.000 i grundutförande (520d Touring Business Comfort Edition) så får jag det till att jag får 4000 kr i rabatt utöver det som man får på Business Comfort-paketet. Jag har fått in två offerter på följande specar på en 520d Touring Business Comfort Edition: #1 300 Alpinvit 205 Steptronic 2D3 18” fälg 365 710 M Lädersportratt 761 Individual tonade rutor Gummimattor följer med utan kostnad. Nettopris: 364.800 kr #2 300 Alpinvit 205 Steptronic ZSP Sportpaket (med M Lädersportratt istället för Sportläderratt) 761 Individual tonade rutor. Gummimattor följer med utan kostnad. Nettopris: 382.400 kr ---- Frågor: 1) Är priserna rimliga. går det att göra mer? Någon utrustning som man ganska enkelt kan "pruta med" förutom gummimattorna? 2) Jag vill helst byta ut lädret i sportstolarna mot tyg eller halvläder i sportpaketet, ser ingen anledning att ha helläder. Men det verkar helt omöjligt på LCI'n. Behöver inte ha eluppvärmd ratt heller, vilket ingår i Business Comfort, men det går inte att göra avsteg enligt säljaren. Någon som har kunnat få med detta avsteg i sin offert (dvs fått det på "pränt")? 3) Hur viktiga är sportstolarna egentligen? Jag är 184 cm lång och normalbyggd, kanske något över snitt. Avbländningsbar innebackspegel och LED-dimljus som också ingår i sportpaketet (förutom sportstolar, 18" och läderratt) känns inte viktigt. 4) Ingår farthållare och regnsensor som standard? ----- Över en viss nivå på leasingkostnad så får jag ett nettolöneavdrag, vilket jag kommer att få på ovanstående specar, så naturligtvis är det viktigt att hålla ned priset. Nu är det ju förvisso skönt att ungefär att nettoavdraget dras av på förmånsvärdet så att kostnaden för det blir ca hälften med marginalskatten tagen i beaktande. Jag har följt er intressanta diskussion med stort intresse, ni är många som är kunniga och med erfarenhet kring BMW. Jag behöver så seriösa och konstruktiva tips som jag bara kan få. Tack på förhand! |
|
|
PTA, Mig veterligen såmfår man 0 sek i rabatt på buinessmodellerna då de rabatterat dessa rätt kraftigt och dörmed tar igen lite på extrautrustningen. 1. Nog enkladt på tillbehör, typ bagagematta, vinterdäck etc. I övrigt trolgen rätt svårt om man inte öser på med dyr extrautrustning. 2. Sportstolar kan endast fås med läder på LCI, undantaget M-sportpaketet. Du kommer nog inte kunna få bort eller tillgodoräkna dig paketinnehåll till förmån för annan utrustning för att du inte vill ha den, lite av idén med paket att de är fasta för att få bättre pris. 3. Många säger att sportstolar är nödvändigt och att standardstolarna inte duger. De vet inte vad de pratar om eller baserar det inte på erfarenhet från standardstolar i en F10/11. Jag har haft en F11 med standardstolar och har kört 80 mil på en dag utan problem. Jag är lika lång som du. En vän har också standardstolar i sin och är myket nöjd med dem, han är drygt 190 cm. Dock är ju stolar individuellt samt körmönster och om man kör 5000 mil om året så kanske man ska fundera på komfortstolen. Om man använder bilen till och från jobb, någon 10-mila tur på helgen samt en gång till fjällen per år så räcker standardstol alla gånger. Avbländbar innerspegel ingår i comortpaketet, inte sportpaketet. LED-dimljus behövs inte enligt mig, minns inte när jag använde dimljusen senast? 4. Ingår i din spec. |
|
| Såg förövrigt en LCI idag, helt klart lyckat lyft. Fronten ser väldigt bra ut, betydligt tuffare och sportigare. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.