|
Sida 6 av 34
|
|
|---|---|
| Dessutom funkar inte visualiseringen i konfiguratorn. Man ser varken rätt fälgar, stolar eller M-paket. Och som Narvselius påpekar, sportpaket och navipaket saknas. | |
| Ni som hunnit prata med säljare: är business-priset alltså 396 kakor för 520xdA touring? Hade hoppats på mycket lägre eftersom 525xdA kostade 409... | |
| Nej, businesspriset är 371.000 kr för 520xdAT. Då ingår comfortpaketet och automatlådan är standard. | |
| Tack för klargörandet! Ca 15000 i påslag för x-drive från vanliga 520d då. | |
| Glömde en sak: förmånsvärdet? | |
| 520dT business edition kostar 331.000 kr. Jag tror inte att förmånsvärdena är klara ännu. BMW väntar väl på godkännande från Skatteverket för business edition. | |
| Nu finns även GT med priser i den svenska konfiguratorn :). | |
|
Angående GT LCI. Är det någon som har prislistan för den? Konfiguratorn saknar ju paket osv. |
|
| Nu finns navigationspaket att välja i konfiguratorn. | |
| Med priser såklart. | |
| Det är ju 2013 nu så man kunde kanske förvänta sig att konfiguratorn ska fungera på mobila enheter med iOS och Android... | |
|
Går det inte att få "automatisk sportväxellåda med Steptronic" i 520d LCI? Hittar inte den i konfigurationsverktyget på BMWs hemsida. Någon som vet. |
|
|
Mawim: nej det går ej att få nu med LCI , fast du kan välja den vanliga växellådan med paddlar i ratten för 24000kr! Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet! |
|
| Är det någon som har bra erfarenhet av både standard- och sportautomaten? Jag har kört runt med sportautomaten i tre år nu och är helnöjd. Valde den faktiskt mest för att spaken är snyggare och har läder nertill. Skiljer standardautomaten sig mycket från sport? | |
| Gorban: Nu är det väl ett icke problem för dig då man inte kan få sportautomat med 2.0d längre. | |
|
Gorban: nej det är bara designen samt paddlarna som skiljer sig. Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet! |
|
|
Har beställt ny tjänstebil, en svart 520d F11 business. Inte ett enda tillval utöver standardutrustningen :) Leverans mitten oktober. De flesta väljer ju typ Passat med mycket utrustning för samma peng, men jag ville ha så mycket "bil" som möjligt och valde mellan A6 Avant och denna. |
|
|
För alla som funderar på en LCI. Konfiguratorn innehåller en hel del fel och saknar även en hel del optioner. Så dubbelkolla alltid med prislistan. |
|
|
Swensson; Min beställning på en 530d ligger också klar och jag väntar med iver på leverans i början av augusti (hoppas jag). Vem får sin först? ;-) Spec: 530d automat, Sportpaket, HiFi, metallic, sollucka, ambient. |
|
| Jag väntar också på min F11 520 xD LCI, leverans lovad tidigt i augusti så jag är med i "racet" om vem som får sin först :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.