|
Sida 5 av 34
|
|
|---|---|
| Någon som vet vad sportpaketet ZSP är prissatt till? | |
| Någon skrev här i tråden att det ligger på 28.500 ellr något liknande. Jag slänger iväg ett mail till min säljare och kollar. | |
|
Comfortpaketet må vara gratis nu. Men baspriset på t.ex. en 520dT är höjt med ca 13000... |
|
|
Fick just svar från säljaren att sportpaketet ligger på 28.900. 520dT Business Edition kostar 331.000 och 520xdT Business Edition kostar 371.000. 520dT Business Comfort Edition pre LCI kostar 329.000 så i det fallet är prisökningen endast 2.000 kr. |
|
|
Det var ju betydligt trevligare. Får bara hoppas de rapporterar in business edition som separat variant till skv också så det slår igenom på förmånsvärdet. |
|
|
Någpt som verkar ha kommit lite i skymundan är att BMW omlanserar ConnectedDrive, samt utökar tjänsterna i Sverige, i samband med LCI:n. Och med tanke på hur låg profil BMW Sverige har i frågan är det kanske inte så konstigt; sidan är inte uppdaterad och kollar man i den "svensktalande" broschyren är den ett år gammal och de flesta tjänsterna fanns då inte att tillgå. Hoppas man slår på trumman efter semestern! Som Simon The Pilot var inne på; det finns en hel del godis i konceptet, kolla här Länk ---- BMW CS #6212 |
|
|
Enligt BMWs pressmeddelande är dieselmotorena EU6 klassade på LCI. Dessutom påstås att det är solenoidinsprut på 518 och 520 (piezo på 525) idag är det piezo på 520 också. Någon som kollat mer på detta? Skall man hålla på och fylla urea? Solenoid insprut känns som ett steg tillbaka 10 år. Länk |
|
|
Sportpaketet kostar i enskilda delar ungefär 43.000:-, så det är bra prissatt. Apropå Navpaketet så är det säkert någon tanke med den relativt aggressiva prisnivån för att få igång ConnectedDrive ordentligt i Svedala, med ConciergeService. Det ingår 3 års prenumeration. Sedan kan man ju tycka att marknadsavdelningen för BMW Sverige har en väldigt dålig koll på sitt material då det ofta är dåligt uppdaterat och ibland även missledande info. Apropå urea så ska det inte behövas fyllas på, I alla fall så ska ägarna inte behöva tänka på! /// Mårten |
|
| Undrar om det är möjligt att retrofit alt. uppgradera min NAVPRO på min 16 månader g:a F11 till den nya med conciergeService m.m. ?? | |
| Man skulle ju vilja ha en snygg integrering med Spotify också. | |
|
Såja, nu har man öppnat 5:ans Showroom på bmw.com Länk. Konfiguratorn fungerar ännu inte, men man kan åtminstone se videos, läsa säljmaterial o roa sig med 360- graders visualisern. Alltid nått. ---- BMW CS #6212 |
|
|
Narveslius: Får man fråga vilken motor du har beställt? -Tihe syriyoye- |
|
|
Narvselius-> Bra länk! Första gången man kunde se hur bilen för 700 000:- ser ut som man beställt, haha! jonte520d-> Narvselius har beställt en 550i |
|
|
Första provkörningen: Länk ---- BMW CS #6212 |
|
| Skillnaderna är som de säger i provkörningen små. De är mindre än på face-liftet på e39, då var det i alla fall lätt att se skillnad på dem. Men som de säger i testet så är det beviset på att det är en i grunden mycket lyckad bil. | |
| Håller med dem om att de adaptiva stötdämparna är riktigt bra. Jag har rullat på dem i snart två år nu och har aldrig åkt i en ekvämare bil. Om något så kunde sportläget vara lite hårdare dock. | |
| Nu finns LCI i konfiguratorn. | |
|
Tack Gorban! Då var våra vänner i Solna snabba - konfiguratorn i Tyskland eller i UK är ännu inte igång på 5:an. Men är det jag som är blind eller har M550d slunkit ut ur den svenska konfiguratorn...? ---- BMW CS #6212 |
|
|
Jaha, tjena. Utöver alla "sär skrivningar" så saknas det dessutom en del paket och tillbehör som finns i prislistan. Lite kvalitetssäkring innan man lanserar, kanske? ---- BMW CS #6212 |
|
|
LCI blir ju jätte dyr när man börjar kryssa i då den blir rätt så utrustad ... Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.