AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
144.794

F10 F11 LCI Priser, tillval etc

Sida 34 av 34
XC
470
XC60
Rishög
Tidigare
F11 530d xDrive -14 LCI
F11 520d xDrive -14 LCI
F11 525d xDrive -12
Gorban,
Det var jag som fjärrstartade min värmare via telefonen på ett flygplan på väg in till Arlanda. Detta gjordes givetvis utan att äventyra flygsäkerheten genom att använda planets WiFi.

För att svara på vad man kan göra via telefonen med värmaren (har iPhone)
- Man kan direktstarta värmaren
- Man kan även programera en starttid och skicka till bilen.

Sen finns det fler trevliga funktione r via Connected Drive där framförallt att skicka adresser till bilens navigation är smidigt. Detta kan göras från My remote" appen som har google-sökning inbyggt men också via vilken dator som helst och google maps.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
DarrenB - Connected Drive är ju helt nytt för Sverige sedan somras, så lite inkörningsproblem är där väl alltid - men visst håller jag med dig; säljarna är inte bra pålästa generellt. Blev mäkta imponerad av vad min leveranskille i England kunde om min bil; det var en ren njutning att få en sådan grundlig och kunnig genomgång av ens nya bil. Hoppas du får samma service när du hämtar din!

----
BMW CS/SC #6212
En veckas utbildning här på Autopowers forum borde vara obligatoriskt för BMW-säljare! Det känns inte så tryggt att lägga över 600K på en bil då ingen av säljarna kan förklara vad VDC/EDC faktiskt gör.
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Yes yes yes. Gott att BMW tagit sig i kragen igen, från Mars ska man kunna beställa M-Sport och parkeringsvärmare igen!
jo
509
jonte520d
BMW 330e xDrive LCI- 2023

Jhellstrom,
Källa på det?
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
De tyska handlarna har informerats av BMW AG. De svenska borde ha fått info om detta också.
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Kolla denna tråd: Länk
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
För dem som inte känner att de behärskar tyskan så bra: från mars (ev april) är det möjligt att få parkeringsvärmare och M-sportpaket. Men LED-dimljusen ryker.

----
BMW CS/SC #6212
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
De är väl borta på m550d också?
Logiskt eftersom den gått att beställa med vämaren hela tiden.

Är man galen om man beställer en 535d nu? Rabatterna är ju mycket högre på 530dx just nu men jag vill helst ha bakhjulsdrift.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Nä, varför skulle det vara galet? Den bilen kommer säkert bli eftertraktad som begagnad och alla har inte ett behov att köra fyrhjulsdrivet.

----
BMW CS/SC #6212
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.