|
Sida 3 av 34
|
|
|---|---|
|
DanneEklund: Det är en fjärrkontroll, åtminstone på 7-serien. |
|
|
Anders - ja, du var rätt så ... direkt... i din kommentar - men jag håller faktiskt med. Min hustru var också inne på Cinnamon, men jag lyckades komma undan detta genom att välja exklusivläder - och där slapp jag det problemet. Cinnamon är alldeles för röd/orange för en 5-serie, enligt min mening. På en 6:a kanske det skulle, men en "businesslimousin" som 5:an skall vara är den färgen lite väl bjärt. ---- BMW CS #6212 |
|
|
acey-> Okej tack! Stämmer nog, för samma tillval med samma kod finns till 7an. |
|
|
Jag håller med om Cinnamon, den är inte kul, Den bruna som gäller nu är ju Zimtbrun som är betydligt mindre orange. Vill man lägga lite mer på exlusivläder så har du mokka som är riktigt mörk och mycket snygg! 6FK är en liten fjärrkontroll som styr HIFI anläggningen. Jag hade det på min E61 2005 535d till ungarnas förtjusning, till jag konfiskerade fjärren då den missbrukades av de små tonåringarna! ///Mårten |
|
|
Håller med Mårten om Mokka, snyggt på bild, men vore kul att se i verkligheten. Snyggt med ljusa sömmarna. Länk Länk Länk Länk Länk /Janne |
|
|
En bra bild till Länk /Janne |
|
|
qdtjant: håller med galet snyggt!!! Som man tagit en Mulberryväska och smetat ut i hela kupén. Min fru skulle svimma av förtjusning över den inredningen.... Hade det bara varit Nappaläderpåslag på 7000 hade jag tagit det direkt, men man måste ha M-paket eller Luxuryline också för att få det för 7000. Å andra sidan koster en Mulberryhandväska 12.000 så om hustrun går med på att ha plånboken i en plastpåse så... |
|
|
Om Cinnamon (ZIMT) är i närheten av hur det var på E39 och E46 så är det läckert. Länk Länk Kan dock hålla med att instrumentbrädan passar bättre helt i svart i stället för cinnamon längst ned. Hur någon däremot kan gilla brun inredning övergår mitt förstånd. Det är den vidrigaste inredningsfärgning, det ser ut som skit helt enkelt. Tur att brun var näst intill bannlyst på E34, E39, E60 och E61. Mvh Stephan |
|
| Ratten på qdtjant:s bild är den nya sportratten. Men visst är det samma som nuvarande M-ratt? Sitter i min bil och jämför och de ser precis likadana ut. Den nya M-ratten har en helt annan design. | |
| Gorban: Finns två sportrattar, ta option #710 och betala 500 kr till så har du den nya M-ratten som också är standard i nya M-paketet (finns redan i 3-serien också). | |
|
Stephan, javisst är det gamla skinnet läckert men dagens Cinnamon har en helt annan kulör och jag tror att många lurar sig på detta när man sen ser bilen live. Den är mycket mera rödbrun och sen som sagt rent hemsk på instrumentbrädan. Kanske var den lättare att köpa om bara stolarna och dörrarna hade denna kulören. De länkade bilderna motsvarar väl egentligen mera sadelbrun? /Anders |
|
|
Känner mig ännu efter helgen helnöjd med valen på bilen, hade tänkt gå på kombi instrumentering med hel LCD men det känns inte rätt med mätare som är helt digitala tycker det känns mer premium med analoga instrument. Så valet föll på utökat instrument kluster istället då får man ju stor LCD yta samt analoga mätare. Mokka hade varit snyggt men redan nästan 100k på utrustningen redan och det är "bara" en 520dX :-) |
|
| Myth10: Låter rätt, LCD panelerna är inte så skarpa i bilarna ännu så det låter bättre med det vanliga utökade instrumentet. Det har hänt öven med detta att hela panelen är svart efter start men mätarna fungerar. | |
|
Håller med att LCD-panelen inte är alltför skarp - Audi påstår att de nästa år kommer med bättre upplösning (gör de säkert) och det kan behövas. Var själv i valet och kvalet, men tänkte som så att det kanske kommer några trevliga uppgraderingar i framtiden, så jag valde den helt digitala LCD-panelen. ---- BMW CS #6212 |
|
| När uppdateras konfiguratorn på den svenska sidan? | |
|
Jag var och tittade på Cinnamonlädret idag när jag ändrade min spec, den var inte så orange som jag hade fått för mig utan med åt det sadelbruna hållet. Jag kör med det bruna färgtemat denna gång. OK jag vet att det blir mycket brunt och att det inte faller alla på läppen, but who cares! spec idag: 520dAT business Comfort. Läder cinnamon ZNP Navpkt ZSP Sportpkt 2TE auto m paddlar till 710 M-ratt 323 Soft-Close 430 inner o ytterspeglar avbändbara 552 Adaptiva LED strlk 5AL Active protection 761 Individual tonade rutor 456 Komfortstolar 3AT Takrails Aluminium |
|
|
Kul att du valt LED - hur mycket kostar det extra i Sverige? En fråga: varför 323 Soft-Close? Eluppvärmd ratt, kanske? ---- BMW CS #6212 |
|
| Eluppvärmd ratt ligger i comfortpaketet sedan face-liftet. | |
|
Soft-close är en present till min fru, eftersom hon har en axelskada och inte ska behöva "slänga igen" dörren! Och jag har inte lust alla gånger att springa runt som en limo-chaufför ;-)) LED kostar 19.000:- då får du med helljusassistenten och aktiva strålkastare, kurvljus osv. Visst kanske är lite overkill, men jag gillar hur helljusassistenten jobbar och det är kul med innovationer. Ja just det det blir Jatoba-metallic, om man ska köra den bruna linjen full ut :-) Jag var i ktk med Länsförsäkringar igår om originallarm kontra 3:e parts leverantör Läs: Defa alt Carguard. Länsförsäkringar upplyste mig om att de bilar som har haft inbrott eller blivit av med Nav, Xenonlampor Airbags osv så har övervägande del haft original-larm, de bilar som har haft Defa eller Carguard får vara ifred!! /// Mårten |
|
|
Mårten - BMW's reklamfilm om LED-ljusen fick mig att bli helt såld på detta: Länk "Tur" att jag inte får min bil förrän sent oktober - då är det tillräckligt mörkt för att man skall kunna köra omkring och "testa". :) ---- BMW CS #6212 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.