|
Sida 27 av 34
|
|
|---|---|
|
Acey - vad menar du? Betyder det nåt, CSL? Gorban, ja jag har också läst om det - verkar ganska enkelt att göra. Frågan är ju som sagt vad som händer med garantin. Känns som för mycket på spel för att experimentera med det. Även om det juridiskt inte skulle göra det så skulle jag inte orka bråka med BMW-handlaren om de skulle sätta sig på tvären... |
|
|
grobianen: CSL, eller Coupé Sport Leichtbau, är en av BMWs mest klassiska beteckningar. Mest känd är väl ursköna E9 3.0 CSL. Mest känd på senare tid är väl E46 M3 CSL. Kul med BMW-koppling på regplåten! |
|
| Aha, då förstår jag. Jag får visst läsa på lite mer - det här är min första BMW :-) | |
|
Så, då har jag hämtat bilen och kört ca 30 mil i dag. Jag är grymt nöjd. Den hydrauliska styrningen som xDrive-bilar har är underbar. Kan inte jämföras med min förra bil. Men jag saknar sportautomaten som nu inte gick att beställa till 520d längre. Den gamla var rappare i växlingarna och det kändes nästan som om det var en 525:a istället. Speed Info fungerar klockrent och BMW har förfinat de variabla dämparna ännu mer. Comfortläget är något styvare och Comfort+ har inte samma jänkegung längre. Någon som vet om/hur man kan justera upp volymen på vägvisningarna i navigationen? Musiken överröstar lite så att man har svårt att höra vad damen säger. Jag hittar inte heller var man justerar ljusstyrkan på skärmen. Jag testade Deezer också. Det blev lite avbrott ibland. Antingen är det glapp någonstans eller så är 3G-täckningen för dålig på vissa ställen. Har inte upplevt det så med Spotify tidigare. |
|
|
Ljudstyrkan på vägvisningarna kan endast justeras under en instruktion. När en instruktion läses upp så justerar du ljudstyrkan med radions volymreglage som sedan automatiskt sparas. Ljusstrykan på skärmen följer dels inställningarna via det lilla hjulet till vänster om ratten, men kan öven justeras i iDriven, ligger under "inställningar" om jag inte minns fel... |
|
| Tack XC60. Bra med ett forum som det här :) | |
| Ett sant nöje! Håller med om forumets förträfflighet... :-) | |
| Grobianen: Snygg bil! Nästan exakt samma som jag själv beställt.....har du lagt till för justerbart chassi? Bommade tyvärr ratten då min säljare påstod att man tappade rattvärme om man tog sportratten, det visade sig inte stämma. Annars väldigt lik, har dock andra fälgar, blir nu ännu mera sugen på att hämta min! | |
| Fler frågor. Jag har det utökade instrumentklustret. Under hastighetsmätaren i den undre delen av cirkeln finns en skala som jag tolkar som återstående räckvidd. Men vad betyder punkten som ligger i skalan? Den flyttar sig så ibland ligger den nere vid nollan och ibland lite längre till höger. | |
|
Den lilla punkten syns på den sjätte bilden i den här länken: Länk |
|
|
Reservtank! ---- BMW CS/SC #6212 |
|
| Varför flyttar sig punkten ibland? Under sista delen av dagens resa låg den längst nere vid noll trots att tanken var halvfull. I går låg den mer som på bilden, något till höger. | |
| Gorban, kan du välja mellan orange och vit instrumentbelysning eller styrs det av dagsljus vs kvällsmörker? | |
|
Färgen på instrumentbelysningen styrs av dagsljuset. Det ändras t.ex. i tunnlar. Så det är väl precis som tidigare. Nu har jag kollat upp det där med punkten som jag skrev om ovan. Som Narvselius skriver så handlar det om reservbränsle. Punkten syns endast om man har lagt in en destination i navigationen och den visar om bränslet räcker fram till målet eller om man behöver tanka på vägen. |
|
|
Gecko: Tack ska du ha! Ja den är finfin tycker jag och det kommer du också att tycka... :-) Jag har inget justerbart chassi - det här är som det ser ut med 18" och xDrive. Ser bra ut tycker jag. Ratten är väl fin men inget jag hade sörjt så mycket - men rattvärmen är jätteskön! Gorban: Då fattar jag varför jag inte hade nån punkt. Jag har ingen navigator... |
|
| Dvs att punkten anger ditt bränslenivå vid din destination? | |
| Skalan på mätaren i nederkant är km. Så punkten anger avstånd till målet. Dessutom visas med en solid "bar" hur många kilometer bränslet räcker till. Om punkten befinner sig till höger om och utanför det solida fältet så räcker inte bränslet till målet. Låter kanske krångligt men nu när jag vet hur det fungerar så är det ganska användbart vid längre resor. | |
|
Bra "grävande journalistik" Gorban! Den sist nämnda finessen var jag inte medveten om. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Hur är det med farthållare på F10/F11 Är det inte standard utan man måste lägga till den radarbaserade för 16 000? Jag nöjer mig fullt ut med en vanlig farthållare så man kan få något mer roligt för pengarna... |
|
|
Tack Gorban! mduck, Vanlig farthållare finns, ingår som standard eller i komfortpaketet vilket iofs är standard |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.