|
Sida 24 av 34
|
|
|---|---|
|
Anders: Vad gäller ratten ser den faktiskt bättre ut på bild än i verkligheten. Nu känns den "gamla" M-sportratten som en bussratt i jämförelse. Dock känns den nya mer "japansk" med silverfärgad blank plast istället för den gamla matta svarta plasten. Själv gillar jag bättre att vidröra matt gummerad plast än blank plast. |
|
|
Grobianen Daniel B M.fl.: Verkligen toppenschysst av BMW att komma med erbjudanden efter ett tag! Det är ingen långsiktig strategi att misshandla sina allra bästa kunder som beställer tidigt och litar på varumärket och företaget. Fy skäms BMW Sverige! Ni kan säkert skylla på förhandlingar med BMW tyskland och allsköns konstigheter, konsekvensen kvarstår; vi känner oss blåsta som inte kunde ta ställning till att beställa X-drive på dessa villkor. Angående M-ratten så håller jag med, mycket skönare läder samt tjock och härlig kringla. Dock lite plastiga knappar. Fördelarna överväger. |
|
|
OK blir till att besöka en åf och känna och klämma lite själv på ratten. Delar din åsikt Rennwagen. Genom dessa "kampanjer" där man jagar nya marknadsandelar från Audi m.fl så riskerar man att istället mista gamla befintliga kunder som ser deras bilar rasa i värde när de nya rabatteras ut hejvilt. Rätt mycket "Hedin bil- varning" över BMW Sverige just nu måste jag säga. /Anders |
|
|
Ja, själv vill jag heldre ha en vanlig 530d än en xdrive, men den blir dyrare än utan. Kampanjer sätts som jag förstår det tre månader i taget. Ni kan ju bli lika arga över Navipaketet eller sportpaketet? |
|
| Så xdrive och automatlåda för 10000 kr? | |
|
För min del var väl aldrig X-drive något alternativ, men automat var det. Givetvis hade det nu så här i efterhand varit kul att få både X och auto för 10k mindre än jag betalat nu. Kommer iaf ta en vända med min säljare och köra ett litet missnöjdkundspår, nya vinterdäck känns som de får skicka med nu. Får bilen vecka v43, hoppas färjan sjunker :-) Oavsett hur det går så kommer jag bli väldigt nöjd med min bil som jag räknar med att ha i många år! |
|
|
Problemet med dessa "kampanjer" är ju att de urholkar BMW-s andrahandsvärde rätt så rejält. Om nöjet med "körglädje" kostade extra tidigare så är det ändå dyrare idag. Sen kommer vad jag förstår ytterligare nån uppdatering av LCI i novemberproduktion, vilket gör att de som beställt tidigt även missar denna. /Anders |
|
|
Jag har tagit in offert på en 530d xDrive Business Edition. Ihop med xDrive-kampanjen så är det knappast värt att blicka mot England för att köpa BMW. Mycket prisvärt! |
|
|
Intressant acey, vad har du för spec och pris? Har ju även precis sålt min 530d X-drive F11 -12, så intressant att höra. /Anders |
|
| Någon som fått in offert på 520xd Touring med detta erbjudande? | |
|
Det är nettoprissatta bilar. Gå in på bmw.se och buisness och erbjudanden. Utrustningen får man nästan ingen rabatt på alls. Ramavtal och dessa priser går inte att kombinera. Ur rättviseperspektiv tycker jag detta är helrätt, alla får samma priser oberoende av hur många bilar man har i företaget sedan tidigare. |
|
| acey: Är också intresserad av din spec och pris! | |
|
Hej! Jag vill inte "hänga ut" min säljare som jag skrivit lite om tidigare här då jag köpt 3 bilar av honom tidigare. Men jag kan väl säga att få 10% på övrig extrautrustning (ej paketerad) utöver de rabatter som ges är inte omöjligt... Min spec: 416 Carbonsvart Metallic LCSW Läder Dakota Svart 4B9 Interiörlist aluminium finslipad ZRS Komfortpaket ZNP Navigationspaketet 337 M-sportpaketet + 19" 223 Dynamic Damper Control 2TB Automatisk Sportväxellåda med Steptronic 3AG Backkamera 3MC BMW Individual Shadowline högglans 402 Panorama Glastaklucka 430 Automatiskt avbländbara inner och ytterspeglar, elektriskt innfälbara 4UR Ambient light 552 Adaptiva LED-strålkastare 575 Extra 12 Voltsuttag 688 HK högtalarsystem 6AM Real Time Traffic Information 6AR Internet 6WB Multifunktionell instrumentdisplay 08TH Speed Limit Information Jag blev avrådd att välja Oyster-skinn av min säljare. För min originalspec var oyster/black tillsammans med pianosvart interiörlist och "Keramikapplikationer för reglage". Carbonsvart är svårskött, men jag har velat ha den färgen i många år och nu är det dags... |
|
| jhellstrom: kan du direktlänka? Jag hittar ingen info på bmw.se. Bara "de gamla vanliga" priserna under tjänstebil och där är tex 520xd mycket dyrare än 520d. | |
|
Jag tolkar det som om det inte är någon skillnad för en 520 touring, det är Comfort edition priserna som gäller (520dT=356.9´kr samt 520dxT=387,8´kr). 9,9´kr extra för x-drive gäller om man exempelvis köper en 525dT. På mig fungerar dessa "kampanjer" då de gör mig lite mer sugen att slå till. Dock så bli man väldigt fundersam till hur listpriserna är satta. Är de satta högt för att ha marginal om kronan blir svagare? Det verkar ju finnas prutmån både på listpris och utrustning. Tittar man på priserna på Business edition så blir man ändå mer fundersam. Dryga 15% rabatt på en 530dxT!?! (tjänar BMW pengar på finansiering av tjänstebilar eller varför är priserna så rabatterade? Få möjlighet att sälja 2-åringar i ett senare skede?) Jag hade önskat att säljpriserna låg närmare ett listpris för alla, nu blir jag inte klok på vad jag borde betala för en ny eller begagnad bil. Är det till exempel någon som har lyckats pruta på en ny "comfort edition" bil som betalas med privata pengar? Att dessa "kampanjer" påverkar andrahandsmarknaden känns i vissa fall tveksamt. Som exempel så misstänker jag att flertalet av de 520dT -12 som ligger ute på blocket är före detta "Business edition" bilar. På blocket är de utsatta för ca 330´kr, det är ju väldigt nära vad någon betalade när de var nya? (Kanske 40-50´kr till för metalic, drag och automat). Att köpa motsvarande LCI med privata pengar kostar under 400'kr. Med andra ord tycker jag att begagnade 520dT är överprissatta. |
|
|
Ja, det verkar vara så, vilket skulle betyda att det inte gäller 520d för 9900 tillsammans med Comfort Edition utan det blir 30900 som gäller då. Det står ju nu att 387800 innefattar nuvarande xDrive-erbjudande. (Undrar om det verkligen stod så igår när jag tittade...) Jag antar då att det inte heller gäller Business Comfort Edition som jag beställde vilket faktiskt får mig på lite bättre humör... :-) |
|
|
Jag kan för övrigt lägga till att jag tyckte M-ratten var jättefin så den har jag beställt. // Johan |
|
|
Tror du kan känna dig på bra humör och längta efter din nya bil. Business Comfort edition: 520dT=331´kr 520dxT=360,5´kr |
|
|
Tobbe: bättre än buisness comfort blir det inte. 520D kostar nu 315.000, lägg på automat så blir det 335.000. 520xd kostar 344.500 inkl automat, dvs skillnad på 10.000:- för xdrive. Comfortpaket är ju föv standard idag. Det kan ju vara så att importören sålt för få bilar bilar det sista och riskerar försämra sin rabatt. Har inte koll på bmw försäljningen i sverige. |
|
| Var ser ni dessa priser? Det står ju på BMW:S hemsida att Comfort edition nu kostar från 356.000? Hänger inte med... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.