|
Sida 22 av 34
|
|
|---|---|
|
Gorban - Speed Limit Info fungerar nästan perfekt. Hade det på en låne-F11:a för två år sedan och satt mest och skrattade hur sällan den stämde; fick alla möjliga förslag såsom 30 på motorvägen etc... De måste ha finslipat även detta för den jag har visar nästan aldrig fel. Speciellt imponerande var det i Tyskland med vägarbeten där den snabbt ställde om till den tillfälliga hastigheten. Nästan överkurs var det när den inte tog hänsyn till hastighetsbegränsningen som passerades eftersom klockslaget var fel (ni vet, 120 mellan 22-06, exempelvis). Var helt säker den skulle slå om då... Fungerar mycket bra, alltså! Om den egentligen behövs? Tja... ---- BMW CS/SC #6212 |
|
| jhellstrom & co; jag skulle välja M-sport alla dagar i veckan. BMW säger att bilen sänks 10 mm men det ser ut att vara mycket mer. Bilen får helt annan look och komfortmässigt är det ingenting man offrar. | |
|
Rennwagen: ja, håller med, M-sport chassiet är verkligen välavstämt. "problemet" just nu är att rabatterna är högre på 530xdrive än på 530d, så trots att xdrive är 20.000 dyrare normalt, så är den istället billigare än utan. Roligt att se att det skiljer så mycket i vad som anses nödvändig utrustning på detta forum, en del har tygklädsel men största navigator och ljudet, andra har taklucka men inte navi etc etc. |
|
|
Hej! Är helt ny här på forumet och har precis beställt en alpinvit 520D Touring Xdrive med: Comfortpaket Sportpaket (Venetobeige klädsel) Paddlar Stöldlarm Komfortöppning (Spark under stötfångaren) Dragkrok Solskyddsgardin för bakdörrarna Stolsvärme Bak (lovade barnen...) Rökarpaket Ambient light Kupevärmare Extra 12 volts uttag Hifi högtalarsystem Aluminium takreling 4-zons klima 19" V-eker 366 Velour samt gummimattor 18" vinterhjul (har ej spec på fälg tyvärr) Nu till min fråga, beställde först en vanlig 520D utan Xdrive, men med M-sportchassi. När jag ändrade till Xdrive så försvann ju det som ju alla verkar veta. Är det någon som har likadan med 19" hjul? Är orolig att "glipan" mellan hjulhus och hjul ska se för stor ut nu! Ska man ändra till 18" eller vad tycker ni? |
|
|
Men ändrar du till mindre hjul så blir ju "glipan" ändå större. Tycker givetvis att du ska behålla X-drive. /Anders |
|
| Tänk dock på att du får med AdBlue soppan när du går upp på 520d xdrive. .. | |
| Rökarpaket?? | |
|
Med känsla: Njae, rulldiametern ska ju vara densamma, men det ser (enligt mitt tycke) inte lika konstigt ut med en glipa när man inte har så stora fälgar. Frågan nu är ju bara HUR stor glipan är! Tobbe330: Japp, kod 441, dock röker jag inte utan ville ha ett fack att stoppa mynt osv i, utan det paketet får man ingen lucka där enligt försäljaren. Labrie: Efter att ha läst inläggen här så är väl AdBlue inte något positivt direkt, meeen i mitt fall är det tjänstebil som byts om tre år så..... |
|
| G.Gecko-> Angående rökarpaket, vad för "lucka"? | |
|
rökarpaketet innebär ju också att du får en cigg tändare som är bra ibland för cigg laddare, mobil eller liknande som kan behöva laddas. Jag väljer alltid rökarpaket trots att jag aldrig rökt och ingen nånsin skulle få röka i min bil. /Anders |
|
| DanneEklund: Ursäkta, var visst lite otydlig, menade askkopppen. | |
|
Håller med ang rökarpaketet. Är standard i UK och först ville jag ta bort det från min spec, men det gick inte eftersom det tillhör "grundspecen". Nu inser jag hur bra det är med extra uttag för ström, någonstans att ha småmynt etc. Skulle också aldrig tillåta någon röka i min bil, men ibland är det bra att "tänka utanför lådan" :) ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Gecko - jag har ju glömt att gratulera till din nya bil! Snygg spec! ---- BMW CS/SC #6212 |
|
| Narvselius: Tack! Nu är det bara en (mentalt) lång väntan på leverans...... | |
|
Vilken lucka pratar ni om? Det lilla facket bakom idriven får man ju ändå. Jag har beställt extra 12v-uttag och har då uttag på följande ställen: - Vid fotutrymmet på passagerarsidan - I mitten av drickahållaren under stora luckan - I facket under armstödet - På mittkonsolen i baksätet - I bagageutrymmet Allt detta utan rökarpaket. |
|
| Gorban: Intressant, verkar som min säljare har varit okunnig/blåst mig, sa att askkoppen (lilla luckan bakom idriven) försvann om man inte tog rökarpaket! | |
| Gecko; jag tror inte han blåst dig men som jag förstått så har det ändrat sig sedan LCI kom. | |
|
Jag pratar om hur det ser ut på min nuvarande som inte är lci. Facket under lilla luckan bakom idriven är dessutom djupare efter lci så att man kan ställa en iphone där. |
|
|
Groban: Du skrev att M-Chassit har innehållit extra oljekylare. Vet du om det ingår annat i M-chassit än andra fjädrar, stötdämpare? Ingår diffbroms? Det verkar nästan så på min, den spinner så fint på båda hjulen vid halare väglag. |
|
|
Diffbroms finns inte på någon f10/11. Extra option på M5. Även jag har massa 12V uttag samt lucka för mynt etc utan rökarpaket. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.