AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
144.785

F10 F11 LCI Priser, tillval etc

Sida 21 av 34
Är det någon som har (f10) comfort access och kan både öppna och stänga bakluckan genom att vifta med foten?
Da
60
DanneEklund
Beställt X5 45e -21
F20 118i M-Sport -17
Här finns några bilder på min bil!

Länk

Jag är mer än nöjd med den! :)
Galen bil! Sjukt snygg!

Är det din 997 GTS på blocket btw?
Da
60
DanneEklund
Beställt X5 45e -21
F20 118i M-Sport -17
tack!

nix ingen 911... :)
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Galet snygg!! Stort grattis.

Hur är LED ljusen ?
Snygg bil, vad har du för fälgar Danne? Antar det är 20" men känner inte igen dem. Vad hade du för bil innan?

/Anders
XC
470
XC60
Rishög
Tidigare
F11 530d xDrive -14 LCI
F11 520d xDrive -14 LCI
F11 525d xDrive -12
Explorer 45,
Jag har comfort access och kan både öppna och stänga med fotvift, fungerar utmärkt och är en finess jag inte vill vara utan. Även grymt skönt att slippa låsa upp bilen när man ska in... Nackdelar? Skulle vara att man inte får se skenet från ambient light lika mycket då det först tänds när man greppar handtaget och det kan få lite spel när man tvättar med högtryck, bilen låser sig/låser upp sig. Den öppnar dock inte bakluckan :-)
XC
470
XC60
Rishög
Tidigare
F11 530d xDrive -14 LCI
F11 520d xDrive -14 LCI
F11 525d xDrive -12
DanneEklund,
Väldigt snygg bil, avis på LED och din motor :-)
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Snygg Danne, mycket snygg!

Och tack för tipsen till snygga foton - måste ut med min och ta lite bilder som gör bilen rättvisa.

----
BMW CS/SC #6212
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Är det någon som har Navigationspaketet? Jag har tidigare tyckt att det varit alldeles för mycket pengar, men nu när man får "allt" för 20.000 inkl stora skärmen så känns det intressantare.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Jag har det - tillsammans med ConnectedDrive blir det riktigt trevligt. :)

"Prisvärt" och "BMW" är två ord som sällan dyker upp i samma mening, men jag tycker att paketet är så prisvärt det går mtp BMWs prispolitik. Navigatorn är helt suverän, apparna väldigt vettiga med möjlighet att sömlöst både starta en resa, eller musik i telefonen och sedan överföra den till bilen, eller tvärtom.

----
BMW CS/SC #6212
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Det finns några få tillval som ligger utanför navigationspaketet som man kan fundera på:

- internet
- RTTI - Real Time Traffic Information
- concierge service
XC
470
XC60
Rishög
Tidigare
F11 530d xDrive -14 LCI
F11 520d xDrive -14 LCI
F11 525d xDrive -12
Har också navigationspaketet + tillvalet RTTI vilket jag kan rekommendera om man bor i ättrafikerat omåde. Visar med färger på standardkartan sktuellt trafikflöde samt ger förslag på omvägar. Fungerar fint om än inte 100%. Har inte tillvalet internet, men man kan söka online via det inbyggda simkortet i bilen för att ta fram adresser på mål som man sedan överför som mål. Musik (särskilt Deezer), podcaster etc fungerar galant i bilen. Nu väntar jag bara på "my remote" -appen
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Vad säger ni? Xdrive eller M-sport chassie? Många på bimnerpost menar att M-sport chassiet är helt fantastiskt. Trist att man inte får välja ihop med X-Drive.
Kan man inte välja X-drive med M-sport och M-sport chassit tillsammans?

/Anders
Go
1.567
Gorban
F20 118d M Shadow -18
Nej M-sport chassi går inte att få ihop med xDrive. Det närmaste man kan komma är att beställa de variabla stötdämparna så att man där kan välja sportläget. Detta läget har tidigare varit mjukare än M-sport chassi men jag har hört att det är lite hårdare nu i och med lci.

Men M-sport chassit innehåller väl mer än bara styvheten?

En kul grej i sammanhanget med tanke på bimmerpost är att BMW North America har sålt lci med M-paket under sommaren som saknar M-chassi. En del entusiaster upptäckte ju detta och klagade och nu får man åter M-chassi med M-paketet i USA.

Dessutom fanns det en diskussion på bimmerpost om att M-paketet tidigare inkluderade extra oljekylare nere vid luftintagen men att dessa nu är bort på lci. Jag hade ingen aning om att man faktiskt fick dessa oljekylare tidigare men jag har sett bilder på bimmerpost som visar detta före och efter lci.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
XC60 - har du också ett "ConnectedDrive" märke under innerspegeln? Undrar fortfarande vad jag beställt för att "föräras" detta...

----
BMW CS/SC #6212
Da
60
DanneEklund
Beställt X5 45e -21
F20 118i M-Sport -17
Du menar utvändigt i vindrutan?
Det har jag också på min..!

Kanske kan vara LED ljuset?
XC
470
XC60
Rishög
Tidigare
F11 530d xDrive -14 LCI
F11 520d xDrive -14 LCI
F11 525d xDrive -12
Har inget "Connected Drive" märke i vindrutan, gissar att det hör ihop med om man har kameran framför backspegeln så det är väl som DanneEklund säger antingen om man har LED, active protection eller andra system som är kamerabaserade.
Go
1.567
Gorban
F20 118d M Shadow -18
Narvselius: har du speed limit info på din och hur tycker du att det fungerar i så fall?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.