|
Sida 19 av 34
|
|
|---|---|
| Leasingbolaget hade slarvat bort min beställning så när jag kontaktade säljaren var bilen inte beställde men det är fixat nu. Någon här kommenterade på att leveranstiderna verkar korta just nu. Trots att min bil inte hade blivit beställd går den i produktion vecka 38 vilket verkar väldigt snart. | |
|
DanneEklund: Vansinnigt fin! Trevligt med LED ljus ;) Men ingen HUD ?:D |
|
|
Narvselius, Haha, vi får väl se.. :) Gorban, Ja min bil gick fortare än beräknat också, cirka 2 veckor. Sim, Ja ska bli kul att testa LED-ljusen! HUD är för stridspiloter bara..! ;) |
|
| Precis - perfekt när man jagar bilar i ytterfilen ;) | |
|
Sim - du blandar ihop BMW med Aston Martin - Anti Missile Defense finns inte ännu till bayraren. :P ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Hej alla, Ny på forumet - efter att ha kört 3 Audibilar så har jag bestämt mig för att prova BMW istället! Jag fick bekräftelse på beställningen idag av en 520d xDrive Touring. Så här ser min spec ut: BMW 520d xDrive Touring Business Comfort Edition Färg 300 Alpinvit II Klädsel LCDF Läder Dakota Venetobeige Utrustning, paket ZRS Komfortpaket 248 Eluppvärmd ratt 431 Automatiskt avbländbar innerbackspegel 508 Park Distance Control (PDC) Bak och fram 534 Klimatautomatik 6NS Bluetoothförberedelse Professional samt USBanslutning ZSP Sportpaket 2K2 LM Fälg V-eker 328 18" 481 Sportstolar 5A1 LED-dimljus Utrustning, fabriksmonterad 1CA Emissionskod 1CB AG Kod 316 Automatisk bakluckeöppning 3AC Dragkrok infällbar 4UR Ambient light 6S4 Svensk språkversion 6VB AG-kod 6WA Instrumentkluster med utökat innehåll Change in paket ZRS 3AT Takreling Aluminium borstad Change in paket ZSP 710 M Lädersportratt Leverans v43 eller 44. Det enda jag är lite tveksam till är färgen på läderklädseln - jag tänkte det kunde vara mysigt och fint med ljus klädsel, men sen åkte jag en X1 i veckan med beige klädsel och fick lite kalla fötter... Jag tyckte den såg lite tråkig ut och väldigt... beige! Jag har inte sett F11 i verkligheten med venetobeige för det fanns ingen i bilhallen, så det var lite chansning. Vad tycker ni andra om färgen? Hälsningar Johan |
|
|
Visst är den ljus, men man får väl vara lite wild and crazy ;-). Nu hämtade jag ut "min" F11 520dAT Business lack Jatobabrun utan lines venetobeige läder Komfortstolar LED strlk Nav pro. Har inte hunnit köra mer än 5 mil, Den går sååå mjukt och växlar med Automaten sjukt sömnlöst trots lilla dieseln. Nu måste jag ut och ställa in allt och se om det fungerar med Connected Drive och BMW routes osv. Jag kan bara säga att Jatoba är mörkare än vad jag trodde, ser nästan svart ut! /// Mårten |
|
|
Ja du har nog rätt, jag ska inte fega med svart klädsel. Jag gillar ju ljust... Grattis till bilen! Den är säkert jättesnygg i Jatobabrun. Har du några bilder? Själv får jag vänta till november, men så finns det ju nåt att se fram emot i höstmörkret också. // Johan |
|
|
30 mil avklarade... Underbar bil på alla sätt! Mest imponerad är jag av LED strålkastarna fram med helljusautomatiken, VÄLJ DET säger jag bara! Äterkommer med en lite längre resumé och bilder efter helgen då jag ska till Jylland slutet av veckan :) |
|
|
Någon som hört något om det kan gå att kombinera M-Sport och kupevärmare? Det var lite snack om eftermontering här för ett tag sedan. |
|
| Ytterligare några mil avverkade, jag följer instruktioner i manualen gällande inkörning hur gör ni? gjorde det med Audin och den drog aldrig olja. Backkameran var bättre än jag väntat mig med dragkroks läge ett givet köp för oss med husvagn! Bränsle förbrukningen är för hög ca 10% mer än audin medans den enligt info borde dra lite mindre men har för mig att audin minskade sin förbrukning rätt bra de första 1000milen(Samma dimensioner och tom märke på däck i bilarna). | |
|
Inkörning? :) Finns det fortfarande? |
|
|
DanneEklund Kollar du i din manual finner du svaren ;-) Frågar man dock säljaren eller mekanikern så säger de gas på bara när bilen är varm! Men jag kör safe och följer manualen troget :-) |
|
| Hur ska man köra, måste erkänna att jag inte läst avsnittet om inkörning. Har dock kört väldigt lugnt... | |
|
Hej Var på vippen att beställa en 520d i juli månad men ändrade mig i sista stunddå det dök upp lite ny information om 2014 modellerna. Ni kanske kan hjälpa mig att klargöra lite frågor (rykten). - Nya avgasnormen Euro6 gäller på alla dieselbilar från BMW på 2014 års modell. Detta innebär att kväveoxider (Nox), måste ner. Tydligen har BMW infört AdBlue på flertalet dieselmodeller, och här får man olika svar beroende på vilken återförsäljare man frågar. På vilka modeller gäller detta för just 5 serien? Som jag förstått det är det från 520d X-drive och uppåt som det gäller för. Då dyker fler frågor upp; hur ofta måste det fyllas på? Vad kostar det att fylla på denna smörja. På amerikanska forum sägs det att det kostar minst 1:- /mil i AdBluekostnad ? - BMW har försämrat serviceintervallerna på 2014 års modeller. Tydligen gäller 1500 mil eller var 12:e månad nu, stämmer det? - En av de mest uppskattade detaljerna på 5 serien var nackskydden fram. Möjligheten att kunna skjuta fram hela nack-plattan så man verkligen fick stöd. Nu ser dessa nackstöd ut att vara omgjorda, ser mer ut som 3-seriens nackstöd, typ att man endast kan vick/böja dom framåt. Stämmer det? Innebär det sämre komfort? /Labrie |
|
|
Labrie: om man nu förkortat intervallerna betyder det ju att de var för långa tidigare. Det borde du se som positivt. |
|
|
Jag kan kommentera nackstöden. Det här började redan med förra generationen (E60/E61) som i september 2007 fick whiplash-skydd och det utseende du beskriver. Dessa följde med till F10/F11 men verkar nu alltså ha försämrats till det som fanns före september 2007. Enligt broschyren verkar det bara vara komfortstolen som har whiplash-skydd. Om det stämmer är det en ren skandal. Annars tycker jag att största säkerhetsbristen hos 5-serien är att det saknas bältessträckare och bältesslackare i baksätet. Något som skulle kunna rädda många liv. Hos flera andra märken är detta standard eller finns som tillval. |
|
|
Hur är det med "Adbluesörjan"? Hittar knappt ngn info på BMWs hemsida, ngn som vet påfyllningsintervall samt kostnad? Det man inte hinner idag kanske man hinner i morgon eller nån annan dag! |
|
| Nackstöden fungerar INTE som på e6x pre-lci. På de nya flyttas hela kudden fram, de sitter med en slags inbyggd gungfunktion som flyttar hela kudden i en rak vinkel fram mot huvuden. (lite svårt att förklara) Skillnaden mellan längs bak/fram är ca 10cm. | |
| XC60, inte maxbelastning, inte över 3500rpm(diesel) och inga kickdowns under första 200milen | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.