AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
144.820

F10 F11 LCI Priser, tillval etc

Sida 17 av 34
jo
509
jonte520d
BMW 330e xDrive LCI- 2023

Myth10: den är säkert urläcker:) men vad är skillnaden mellan mineralvit och alpinvit?

Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet!
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Mineralvit är väl vit metallic med en sorts pärleffekt medan Alpinvit är en solidvit färg? Lite frusen isvit och den är oerhört fin på alla BMWs. Ibland stör jag mig på min egen Alpinvita färg som jag önskar var mer kritvit än den nyans den bryter mot som är mer äggskal/smutsvit typ..
FD
52
FD V70
BMW 520D Touring Modern Line-14
Hej

Ny här på forumet då jag ska beställa F11 LCI. har kört BMW för 10 år sedan, men XC70och V70 Summum de senaste åren, skönt att komma "hem" igen!!

Nu när man delat upp även 5 serien i lines likt 3 serien så känns det som att man måste köpa Modern, Luxury eller M paket. Köper man en "vanlig" (ska motsvara E class Classic, medan Modern är Avantgarde och Luxury är Elegance) så blir det bara vanligt "tråkigt" hur man än gör, menar inte att förolämpa någon här. Lagt på Sportpaketet tex, men händer ikke något på utsidan, visst man kan köpa Shadowline men hur tufft är det från en skala från 1-10 på en standardbil?

Köper man Modern får man ju tillgång till helat andra panelinlägg, fälgar, lister och mycket annat, känns som att man får en betydligt mer kul bil för hyffsade pengar. Man vill ju ändå ha 18", sportratt, dimljus och diverse, känns verkligen som BMW har gjort så att man måste köpa en Line bil, Mod, Lux eller M annars ser den ut som den "gamla" modellen.

Någon som har kommentar ang detta!!??

Henke
Re
270
Rennwagen
Tesla Model S 2024
Porsche GT3 RS
FD V70: Studera prislistan lite så märker du snart att det är mycket dyrt med Modern och Luxury 20-40 lax för lite andra färger på ventilationsutsläpp mm. M paketet kostar 53 och då börjar det bli skillnad, men även det är rätt dyrt tror jag många här på forumet tycker.
Vill du ha en bil som sticker ut så välj en radikal färg, köp stora fälgar och ev M paketet om du tycker det är värt pengarna.
Sedan finns det sedan ganska nyligen en uppsjö tillbehörsprodukter för exteriör samt interiör design som BMW nu säljer,
Själv satsade jag på största möjliga motor inom min budget och sportpaket (som är mycket prisvärt) med lite väl valda options. Bilen sticker väl inte ut så där våldsamt jämfört med alla tjänstebils 520d's men jag njuter varje gång pjäxan åker i källaren. Man köper väl BMW i första hand för att det är en fin vägvagn med mycket körkänsla ;-)
FD
52
FD V70
Tack Rennwagen för kommentar, du har helt rätt i det du säger, men i Tex modern ingår ju special 18", interiörlist alu finslipad, sportratt, dimljus, Individual Alu extriörpaket och diverse annat som gör bilen individuell. Det gör mycket för fronten etc, ser trevligt ut. Men visst är det motorn som räknas! Kollade färger, har kommit nya som Jatobabrun och Kallisto grå, brun är jag lite för feg att sätta på bilen och Kallisto var skitful, är mer grön än grå. Jag tycker Space och Sophistiogrå är klart snyggast fortfarande, blir nog Space för den är tacksam och jäkligt snygg i komb med individual alu/shadowline, tonade rutor etc, mörkt grå nästan svart ser gammalt och slitet ut så fort, men är ju sjukt snyggt när det är välpolerat! Ambient light är trevligt, svankstöd, 8 stegad automat och komfortpaket, tonade bakrutor och 520d, tror jag väljer den specen ink Modern line. Har 400 som gräns och man kan ju lasta i för hur mkt pengar som helst, men hur kul är det att betala en förmögenhet till skatteverket varje månad.

Henke
Är det någon här som har en F11'a med 365-fälgar? Vore kul att se bilder!
My
67
Myth10
520dT xDrive -14
PFA: det är 365 som är på min bil
Visa användare
148
Swensson
BMW E61 545i M-sport -05
Carbonschwarz
Står en brunmetallic modern line f11 520d X-Drive med 19" inne på Autowåx i Karlstad. Den ser helt sinnessjukt bra ut! Var inne idag och kikade.

Har fortfarande inte sett ens bilder (förutom från konfiguratorn) på lci utan line (vilket jag beställt). Fronten ser ju riktigt bra ut på ex.vis modern pga alulisterna vid dimljusen. Undrar hur det ser ut när allt är svart där?
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
FD V70: jag undviker lines då jag är ointresserad av mycket som ingår där. Jag vill definitivt inte ha en massa krom på utsidan. Jag har även valt bort ambient light för att slippa krom på ytterhandtagen på en mörkblå bil.

Jag har istället lagt till annat godis som sportpaket, Harman Kardon, adaptiva dämpare och navi.
FD
52
FD V70
Brunmetallic "Jatoba" är grym, men tror man tröttnar, i bilhallen med matolja på däcken är den sjukt snygg!

Jag beställde en Spacegrå 520d Business comfort med Modernline i eftermiddags, fick mail nu ikväll att det var 5 v lev tid, är inte det väldigt snabbt!?

La till Ambient light, steptronic, svankstöd och tonade bakrutor, tyckte det var vettigt i utr väg för min tycke o smak!

Nu längtar jag efter min bil:::))))

Henke
FD
52
FD V70
Gorban, kollade på den specen också, men sportpaketet är ju inget sportpaket likt Mercedes eller Audi har på sina businessmodeller. Ska man köpa sport känns M paketet som enda alt, "budget" sportpaket ger ju läder o sportratt inv o lite till, men den ser ju fortfarande lika "tråkig" ut utv som vilken basic bil som helst. Hur tänkte BMW Sverige här??

Henke
Go
1.567
Gorban
F20 118d M Shadow -18
Bilen ser väl ut som den alltid har gjort. Lines är ett nytt påfund för att kunna paketera lite tillval för att förenkla för produktionen och öka marginalen. Basicbil? Ja det får stå för dig.

Sportpaketet innehåller precis den utrustning som jag valde till min nuvarande bil innan sportpaketet fanns så jag tyckte det var perfekt att jag nu kan få bra rabatt på de grejerna.
Visa användare
148
Swensson
BMW E61 545i M-sport -05
Carbonschwarz
Här hittade jag till slut en bild på en lci utan line:

Länk

Vad står det på badgen som ersätter skärmblinkers på en bil utan line? Ingenting?
Visa användare
148
Swensson
BMW E61 545i M-sport -05
Carbonschwarz
FD V70 - 5 veckor!? Låter ju hel stört (men bra). Jag beställde 1/7 och det bud jag har fått är början av oktober...
FD
52
FD V70
Det är 100% rätt, fick en bekr på mailen från återförsäljaren med leveransvecka 39. Det hade blivit en gul plupp i systemet direkt efter han beställt bilen, det menas att fabriken låst den för produktion, lite stört faktiskt!

Ang badgen på skärmen, det är sjukt dåligt. Ville beställa bort "Modern" line emblemet på skärmen, det gick ju men inte försvann badgen, blev en tom kromplatta mitt på skärmen, ser ju inte klokt ut. Är ju bud på att spackla o lacka om framskärmen om man köper utan line, fattar inte hur man kan göra en sån budgetlösning på en bil i den är prisklassen.

Henke
Go
1.567
Gorban
F20 118d M Shadow -18
BMW orkade inte pressa nya skärmar när de flyttade upp blinkers till speglarna utan sätter dit en plastbit istället. Ekonomerna vann över formgivarna.
Na
135
Naab
F10 520dA -14
VW Golf Cab -12
Saab 96 2T Rallye -62
Jag valde också bort Lines eftersom jag tycker att "Kinakromet" inte tillför något, snarare tvärt om. Särskilt bak tycker jag att kromlisten tvärs över bakstötfångaren snarast ser lite tacky ut faktiskt. Istället la jag pengarna på annan utrustning som navipaketet, HK-ljud, ambient light, M Sportchassi, LED-dimljusen, instrumentklustret med utökat innehåll och självklart automaten.

Det är förstås väldigt subjektivt vad man uppfattar som snyggt och smakfullt men jag tycker som sagt att versionen utan Lines är snyggast. Om man nu inte har råd med M-sport förstås.

FD
52
FD V70
Kostnaden för nya karossverktyg är grotesk, är därför helt klart!

Henke
Na
135
Naab
F10 520dA -14
VW Golf Cab -12
Saab 96 2T Rallye -62
Bilder på LCI-bilar utan Line är det faktiskt ganska ont om än så länge men visst finns de. Tex:

Länk

Länk

XC
470
XC60
Rishög
Tidigare
F11 530d xDrive -14 LCI
F11 520d xDrive -14 LCI
F11 525d xDrive -12
Min bil är utan line, har öven 365:or på några bilder. Kolla under min BMW i min profil
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.