|
Sida 16 av 34
|
|
|---|---|
|
Stort tack XC60! Uppskattade verkligen att läsa om dina erfarenheter. Glöm bara inte att uppdatera din profil - du har ju fått bilen... ---- BMW CS #6212 |
|
|
Tack XC60 för bra beskrivning. Testar just nu Deezer och funderar på att byta från Spotify för att det ska fungera i bilen. Skulle vara kul om du kan testa Siri Eyes Free också. Man ska tydligen hålla inne rattknappen för röststyrning utan att släppa så kan Siri ta emot kommandon. Kräver blåtandskoppling. |
|
|
Tack för positiv feedback, ett nöje att skriva, Ska testa Siri också. Apråpå röststyrning så ingår det i nav pro, dock måste man välja engelska, tyska eller något annat språk då systemet inte förstår svenska. Provade på svenska att aktivera navigatorn och det slutade med att en kontakt i telefonboken ringdes upp... :-) |
|
|
Nu känner man sig ju som ett barn en vecka innan jul. När kooooooommer den där bilen egentligen?!? Tack XC60, inte minst för beskrivningen av navigationspaketet. Nu är jag definitivt övertygad över att jag gjorde rätt som valde det. Det är vecka 40 snart va? :) |
|
|
Har fått besked att V36 når bilen min handlare, V33 var ursprungsbeskedet så 3 veckors försening som det ser ut nu. 520 dT med nya lilla sportpaketet, drag, värmare, tonade rutor och M sport ratten. Vit. Någon som har erfarenhet av trimning av en sådan ? |
|
|
Min bil är tillverkad, leverans 1a eller 2a veckan i sep. Spännande :) |
|
|
Lite mer om LCI:n från den amerikanska (i huvudsak) forumet: Länk ---- BMW CS #6212 |
|
|
Någon som vet vart man kan söka/följa nya bilen till leverans? Jag har provat bmwusa med VIN och produktions numret, men ingen lycka. Finns det någon svensk sida? |
|
|
Nix... ---- BMW CS #6212 |
|
|
Nu ligger det lite bilder i "mitt galleri"... ingen toppklass men ändå... Om bilden med 365:or ser konstig ut så beror det på att bilen har transportklossar och därmed är lite hög. Jag har lekt lite mer med nav och connected drive, finns en hel del att leka med och redan med det inbyggda SIM-kortet som ingår i bilen kan man google-söka (ej via typisk google sida dock) och t.ex. inleda en vägledning från sökresultatet, man kan lägga in widgets som väder och stor klocka i splitscreen etc. Nu har Deezer uppdaterat sin app så nu fungerar det som det ska i bilen igen. Noterade förövrigt idag att när man kör Spotify via USB-kabel så får man album-art i idrive. Har hittils bara skrivit positiva saker, men det finns en sak jag saknar/ångar. Jag tog inte 4-zons klima denna gång men det hade jag i förra och den var värd pengarna. Bara de dragfria munstyckena fram var suveräna, så grattis till de som har detta i sina kommande bilar som Narvselius. |
|
|
XC60: Tar bilen bort Bluetooth audio om man lägger ner telefonen i dockan? Bilen ser verkligen tuffare ut fram nu än tidigare. Vill du ha mer M utséende kan du ju alltid köpa lite dip it spray och måla silverbitarna under strålkastarna fram svarta. Jag har gjort det på min 2012:a. |
|
|
Nu har min mineralvita pärla kommit till handlaren så passade på och ta en titt på skönheten :-) Länk |
|
|
XC60, tack för bilderna. Kanonfin bil. Om jag väljer en BMW så kommer den sannolikt att se ut så här (dock inte med xDrive). Du har kanske redan gjort det, men skriv gärna ner din exakta spec här (och slutpriset om du tycker att det är okej). Vore intressant! Myth10, jag kan inte öppna sidan du refererar till. Beror kanske på att jag sitter bakom en brandvägg. |
|
| Blev fel där bättre länk: Länk | |
|
Mineralvit...riktig läckert. Bra val! Men dyrt :( Steptronic är standard på xDrive. Inkluderas någon ytterligare utrustning i xDrive jämfört med en vanlig 520d, eller kan man se det som att fyrhjulsdriften kostar (grundpriser) 431.900 - 386.900 - 22.000 = 23.000 riksdaler? Spec och pris? |
|
|
Vid köp av business versionen är det ett tillägg på 40k för xdrive, bra pris tycker jag med tanke på att just automat då ingår. Det var LED eller mineralvit som gällde för mig för att klara budget, så nöjd med valet ser ännu bättre ut i verkligheten ute i solen :-D Spec: Modell: 5J51 520d xDrive Touring Färg: A96 Mineralvit metallic Klädsel: LCSW Läder Dakota Svart ZRS Komfortpaket ZSP Sport Paket 3AC Dragkrok infällbar 3AG Backkamera 761 Individual Tonade Rutor 418 Bagageutrymmespaket 524 Adaptiva Kurvljus 536 Kupevärmare med Fjärrkontroll 5AC Helljusassistent 688 Harman Kardon högtalarsystem 6WA Instrumentkluster med utökat innehåll Change in paket ZRS 3AT Takreling Aluminium borstad 302 Larm |
|
| Offtopic: De hade för övrigt denna pärla inne just nu: Länk M6 GranCoupe så s#¤ans snygg den är! | |
|
Myth10, din är snyggare :) Fin spec, den hade man inte sagt nej till. Hoppas du blir nöjd med sportstolarna! Jag är lite inne på tonade rutor också, men frågan är om det blir för mycket pizzaracer över det (förlåt)och om det är värt 4000 kr. Hur blir det på vintern egentligen? Har du någon bild från sidan så man kan se hur det ser ut? |
|
|
PFA: Jag tyckte sikten var riktigt bra även när det var mörkt på testbilen jag hade över helgen, valde bort tonade rutor på audin men har alltid ångrat det. Sen har jag valt tonat för att hålla tempen nere när solen matar på och barnen sitter där, pizza racer neeh :-) Bästa bilden på rutorna jag har: Länk |
|
|
Okej, ser fint ut! Om det inte blir störande när det är mörkt ute, så är det kanske värt det. Barnen ska ju också ha det bra. Jag är verkligen tagen av Mineralvit metallic. Otroligt läckert! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.