|
Sida 14 av 34
|
|
|---|---|
|
BMV, Jag hoppas du har rätt men ag har läst i tyskt handlarmaterial om bekriver förändringarna på LCI att aktiva huvudstöd fram har örsvunnit på standardstol, sportstolnsamt M-sportstol och att det endast finns på komfortstol. Hoppas det är fel och att du har rätt. |
|
|
Naab, Kan inte säga att standardstolen förändrats i uppbyggnad rent subjektivt, har kört för lite. Den beskrivs i olika material som ny dock. Intällningen är ny, nu justeras lutningen med el och reglaget för att skjuta stolen i längsled sitter nu framör stolen och via spak. Jag ska lägga upp lite bilder på bilen, har plåtat lite och måste bra fixa lite med dem. Har bilder med 365:or |
|
| Trevligt att läsa era erfarenheter. Jag är inte överförtjust i bilderna på nya ratten eller kromlisterna i interiören, men man kanske vänjer sig. | |
| Jag gillar M-sportratten men tycker en gör sig bäst i 1 (2), 3 och 4-serien. Den blir för liten / klen i 5:an, och ser helt tokig ut i nya X5:an! | |
| Har någon sett bild med standard xenon och blinkers? | |
| Kolla på sida 7 i denna tråd. | |
| Tack, är uppenbarligen blind idag:) | |
|
eis-> Välj LED! :) Gjorde ja... Nu till veckan produceras min bil :) |
|
| Någon som testat en bil med LED-ljus? Är det jämförbart med bra xenonljus eller? Är nyfiken men när man googlar verkar folk mest skriva om det är snyggt eller inte. Är mycket impad av nya "helljusassistenten" om det nu fungerar så bra i verkligheten som på BMW:s filmsnutt. | |
|
Acey, Har du sett M-ratten live i en 5:a? Va rädd att den skulle kännas för mycket 3-serie, men den passar faktiskt riktigt bra. De mattkromade delarna på ratten passr bra ihop med övriga mattkromade interiördetaljer på listerna, knappar etc. Jag tycker den känns klart modernare än gamla M-rtten/sportratten. |
|
|
DanneEklund, min bil är redan producerad. Fick tyvärr inte plats med LED och är lite störd över blinkers i lci, men som vanligt i livet, Man kan inte få allt:) |
|
| Är det någon som vet vad förmånsvärdet blir på en 520xdT Comfort Business Edition? Den har ingen modellkod hos Skatteverket ännu. | |
|
Angående rattstorlekar. På icke-LCI så hade alla tre rattarna (standard, sport, m-sport) samma diameter. Har det ändrat sig? |
|
| Gorban: ta fram listpriset på din bil, sen går du in på skatteverket och räknar fram förmånsvärdet, det står hur du ska göra om bilen inte finns med bland förvalen. Inget magiskt i detta. | |
|
Gorban: det blir 4641:- utan annan utrustnig för 520Dx touring buisness comfort. Såg att det nu finns denna specialare på 530Dx också. |
|
| Tack jhellstrom. Är i beställningstagen och funderar på hur bilen ska finansieras. Jag har förmånsbil men får nog inte igenom min spec den vägen. Det blir nog bilersättning och personalleasing som förra gången. | |
| Gorban: ja, det ramlar lätt iväg :) Jag är själv nöjd med min bil där leasingen går ut till hösten, men jag funderar på att ha den två år till för att spara ihop till en än bättre bil :) | |
| Då var nya bilen beställd. Min spec finns på sidan 10 i denna tråd. Jag ska byta bil den 1:a november så nu blir det väntans tider. | |
|
Grattis Gorban! Fler Imperialblåa bilar får ses som en kulturgärning. Vilka fälgar valde du? ---- BMW CS #6212 |
|
| Blev 328 som jag har idag. Inte så ovanligt i framtiden men jag gillar dem. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.