AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
144.803

F10 F11 LCI Priser, tillval etc

Sida 12 av 34
Tack för inputen, Gorban.

Det blir nog tonade rutor; man får ju tänka både på sig själv och barnen :)
Visa användare
741
fastEddie
VOLVO V60 D4 VEA AUT SUMMON 2014
Jag byter INTE bort min 535iA på flera år ännu. Den drar en liter milen i blandad körning OCH är betald sedan dag 1. Inte sätter jag mig i en trång KIA eller Ford Focus. Men vänta Focus lastar 1500 liter och har begåvad fällning av sätena.
men eftersom jag kör högst 1000 mil per år är inte soppakostnaden så horribel.
Ja jag kan njuta av min utmärkta komfort och prestanda 6 sek till 100 och 250 km/h begränsad. Om ett par år får jag räkna på om det kan kännas lockande och eller lönande att kika på bilar som har 5 till 7 års garanti. För om min 535iA brister i något avseende tror jag det kostar skjortan att reparera det felet. Om det inte är ett trivialt fel som t.ex. aircondläckage. Kostar max 10k.
Fan bilen kanske kan hålla tils jag blir 70.
ma
166
matbl
520dA Touring -17 (G31)
PFA: Jag valde också tonade rutor istället för solskyddsgardiner. Ångrar det inte, men tänk på att det ju blir mörkare bak i bilen även när det är mulet...
Matbl, samt. Är det störande för de som sitter bak? I Sverige är det ju som bekant ganska mulet och mörkt långa perioder under året :)
Re
270
Rennwagen
Tesla Model S 2024
Porsche GT3 RS
Jag hade tagit gardinerna. Det blir lite pizza-racer stuk med tonade rutor.
Ps hämtar lcin imorgon. Dregel dregel.....
Mmmm..det är lite så jag känner också. Vissa tycker det är snyggt. Jag tänker mig en vit bil...hmm. Originalgardiner?

Kul, hoppas du blir nöjd! Lite bilder tack :)
Re
270
Rennwagen
Tesla Model S 2024
Porsche GT3 RS
Pfa: vit med mörka rutor är en annan sak, det är miami vice stuk =helt ok. Tom riktigt snyggt. Svart med tonade rutor är inte alls lika bra.
Men som sagt du kan få hur mycket personliga synpunkter som helst.
My
67
Myth10
520dT xDrive -14
Jag har alltid skippat tonade rutor just för att det inte är så praktiskt mörka vintrar, men nu när det blev en mineral vit bil så kändes det bara fel och inte köra tonat :-)
ma
166
matbl
520dA Touring -17 (G31)
Nej det blir inte störande mörkt vad jag uppfattat. Men jag sitter ju mest i förarstolen...
Tonat bak är snyggt på stor kombi men pizza-racer på sedan är min åsikt.
Oavsett färg på lacken. Men som sagt, det är ju en smaksak.
Jag är osäker på om jag skulle lägga 4' (om jag minns rätt på pris) på tonade rutor om jag beställde ny 5-serie.

My
67
Myth10
520dT xDrive -14
Jag ändrade förövrigt till 365 fälgen bara för att inte ha det alla andra har :-)
Ja, smaken är som baken. Kanske det är nyttan man först och främst ska tänka på, men det är märkligt vad de estetiska aspekterna ofta väger tungt/tyngst. Ungefär som när jag valde till en bakspoiler till min V70 för 3000. Jättevikitigt.

Japp, 4000 får man slänga upp för tonade.

Myth, intressant med 365'orna! Jag tänker samma. 328'orna finns och kommer att finnas på var och varannan bil. Samtidigt är de lite sportigare, enligt mig. Hade önskat att de hade fler 18-tummare i samma prisnivå. När får du din? Kan man få ónska sig lite bilder även på den? :)
BM
19
BMW_like
520xD-F11-2016
Vet någon varför det inte finns fjärrstart av bilen? Då slipper man dieselvärmare och bilen är kall på sommaren.
Re
270
Rennwagen
Tesla Model S 2024
Porsche GT3 RS
Tomgångskörning är bara tillåtet i en minut i städer. Men i norrland kör man gärna en timme. Vore en bra funktion tycker jag.
My
67
Myth10
520dT xDrive -14
PFA Beräknad leverans v36, den har blivit försenad pga brist på dragkrokar.
Jag tänkte såhär att jag beställt en 520d X och det är deinitivt inte en "sportig" bil då behöver jag heller inte sportiga fälgar ;-)

XC
470
XC60
Rishög
Tidigare
F11 530d xDrive -14 LCI
F11 520d xDrive -14 LCI
F11 525d xDrive -12
Jag har också 365:or till min LCI och jag har bilder på den... Jag är väldigt nöjd med hur det ser ut, glad att jag tig dem istället för 328:orna. Hur lägger man upp bilder?

Har förövrigt tonade rutor också...

Da
60
DanneEklund
Beställt X5 45e -21
F20 118i M-Sport -17
Kan man inte lägga upp på dropbox?
Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
Ladda upp bilder:

Gå in på: Länk
Klicka på "Computer" uppe till höger
Välj bild.
Klicka "Browse Computer" om du vill ladda upp fler än en bild.
Klicka på "Start Upload"
Kul med bilder. Skriv gärna vilken bil ni har och ungefärlig spec! Kanske det blir 365'or...får kolla era bilar först.
XC
470
XC60
Rishög
Tidigare
F11 530d xDrive -14 LCI
F11 520d xDrive -14 LCI
F11 525d xDrive -12
Då har man hämtat LCI:n och hunnit köra lite. Spontant känns det som man slipat lite på hjulupphängningarna då den sväljer vägskarvar otroligt fint och lite mjukare än min förra F11 trots större hjul. Kan vara subjektivt då jag inte kört gamla och LCI efter varandra. Otroligt nöjd och jag slås igen av vilken otroligt fin bil F1X är...
Be
204
BeemA
G30 520dx M-Sport -18
Grattis XC60!
Vilket chassi har du på den nya och vilket hade du på den gamla?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.