|
|
|
|---|---|
|
Ska byta fjädrarna på min 318 e46 -99. Grejen är den att jag inte har nån fjäderspännare. Biltema har en modell, 149 kr för två stycken då. Kort sagt: vågar man lita på att den håller? Så inte fjädern plötsligt fjädrar ut när jag håller på. Sen om någon sitter på en bra hemsida/butik som säljer bra, prisvärda sänkningsfjädrar så mottages set gärna också :-) Tack på förhand! :-) | |
|
Den håller, har sådana själv. Däremot har de svårt för korta fjädrar med liten diameter märkte jag förra året... |
|
Na 752 F11 520 xd -15
F11 520d -11 (såld) E34 535 -90 (renoveras) 523i -99 E61 520d 08 (såld) E34 518 -95 rostfri! E34 520 nr 2 (reserv) E34 520 -90 (såld) E34 525 -92 Sladdbarnet (Schrott) |
håller gör den.. på e39:an behöver man minst 3st eftersom det är så få varv på fjädern och det är lätt att den halkar efter när det är få varv på fjädern (kort fjäder) bytte dämpare i vintras TJONG så satt båda spännarna på samma sida då lärde jag mig att det behövs minst tre |
|
Jag har också dessa, och dom har funkat. Fick tipset av en bilmekare att vika en liten bit sandpapper med sanden utåt och lägga mellan fjädern och klon på spännaren för att undvika att den glider. Och akta så du inte får wd40 eller liknande på klorna. |
|
|
Vågar nog påstå att man inte behöver fjäderspännare för att byta fjädrar bak på E46 - busenkelt. En domkraft och något att montera av hjulen med samt ev en polare som är med och assisterar fysiskt är väl det som krävs :) |
|
|
Syftade givetvis på bakfjädrarna ovan - som jag TRODDE tråden handlade om. (haha) |
|
|
Bak behövs de inga spännare för att få ut fjädern, där i mot är de ett måste fram. 2 spännare räcker gott och väl om man spänner dom rätt. Har aldrig behövt mer än 2 stycken. Måste vara samma tryck på båda hela tiden. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.