|
|
|
|---|---|
|
Vad tycker ni andra om annonsörer som medvetet gömmer sina regnummer på bilder? Själv kontaktar jag inte ens en säljare som medvetet försöker dölja något, speciellt regnummer. Har man inget dölja kan man lika gärna lägga korten på bordet, man vill ju kolla upp historiken innan man tittar på den för allt annat är slöseri med tid för köparen. | |
| Är det en i övrigt intressant bil kontaktar jag säljaren och ber om regnummer. Det är inte jätteinvecklat. | |
|
Blocket kan vara som ett kartotek för kriminella som tar emot beställningsjobb från tex andra länder. Går tom att välja färg på M-sportspoilern eller M5-backspeglarna. Så, ja, jag förstår om privatpersoner som har attraktiva bilar och inte har en låst bilhall att parkera i vill dölja sin nrplåt. På en bruksholk blir det däremot lite onödigt, skulle vara att man inte vill att 'folk' ringer på hemnumret. På en E36 jag sålde ringde 'folk' mitt i natten på hemnumret (för lågt pris) |
|
|
Maskar själv reg nr´t då jag inte vill ha en familj oanmälda polacker på gården. Så jävla svårt är det väl inte att tala om ditt eget namn så får du reg nr´t? Eller är du en sån som också ringer från skyddat nr och förväntar dig att du ska få massa uppgifter utan att lämna några själv? Som världen ser ut idag är det absolut inget konstigt med att maska reg nr´t och lämna ut det senare då man vet vem den intresserade är. |
|
| Maskar gör jag oavsett bil, glömde jag säga. Inte bara om jag har en Bmw. | |
|
Finns många trådar om detta: Länk Länk Jag tillhör dem visar regnumret i mina annonser, har inget att dölja och är inte nojig för att få oanmält besök. Mats BMW CS #5847 |
|
|
Är det en mer attraktiv bil så kan jag förstå det. är det av typen "billigast på blocket" så brukar dolt regnummer oftast betyda = den har besiktningsanmärkningar och det är dolt för att du inte ska se det, du ska komma å köpa bilen först. Men sen kan jag förstå att det är så att folk döljer numret då det ringer alla möjligt konstiga människor på dygnet. Oftast kan man får numret efter en konversation och får man inte det så brukar jag säga att jag inte är intresserad eftersom det troligtvis är något fel på bilen. |
|
|
lanab: Du får göra en analys. Är objektet jag söker en Hyundai Getz-06, en tomhylsa till BMW 320d Touring eller är jag ute efter en BMW M5 E39 med navigator. I det senare fallet är det vettigt att dölja regnummer, ha bilen på annan plats än du är skriven, låst garage som inte är till en villa (läs till ett radhusområde går det nog bra). Ser man inte regnumret till den senare, men annonsen är utmärkt är man fånig om man hoppar över att kontakta ägaren. Kan nog tycka att man är fånig även om hoppar över att ringa på en Passat-00 bara för att skylten inte syns. Länk är man inte mer intresserad än så är man en oseriös spekulant och då hade det inte blivit någon affär även om skylten varit synlig. Om ni vore ute efter en Dodge Magnum SRT-8 (helst facelift) hade ni då struntat i att ringa på den här? Länk Är det någon som är gammal nog att ni varit med på tiden då annonserna var i DN och i gula tidningen? Då kunde man glömma att få reda på regnummer om man inte ringde på annonsen. Som det nog syns mellan raderna tycker jag det är trams att hänga upp sig på att skylten inte syns. Det är mycket värre med de oseriösa säljare som vare sig svarar på mail, sms eller telefon trots att man vill köpa bilen direkt. Det är tidsslöseri av rang. Mvh Stephan |
|
|
Man får hoppas att reg-nr är synlig när man är på plats och kollar på bilen, och med dagens teknik (läs smartphone) så är de inga problem att göra sina upplysningar på plats! Däremot så åker man ju inte land och rike runt om inte alla kort ligger på bordet! Säljaren gör ju självklart som den vill, de gäller ju även köparen! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.