|
|
|
|---|---|
|
Jag har problem med att säkringen till fjärrlåset har gått.Fick bekräftat av Bmw-verkstad att kablarna i bakluckegångjärnen behöver bytas.Dom bytte säkring vid kontrollen och det har funkat ca 1 månad.Skulle behöva veta vilken säkring det är till den funktionen.Skulle vilja ha en komplett förteckning över alla säkringar. | |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Vad står det i din instruktionsbok om säkringarnas placeringar? |
|
Det är inga problem att hitta var dom sitter.Några sitter innanför handskfacket och dom andra sitter i högra bakskärmen.Men det står ingenstans vilka säkringar som är till vilken funktion. |
|
|
Jag råkade ut för samma sak förra helgen, hittade ingenstans i instruktionsboken om vilka säkringa som går var... men så läste jag inte tillräckligt noga vad det stog i instruktionsboken under kapitlet säkringar. :P Det står att bladet som beskriver säkringarna finns i facket bredvid säkringarna i bagageluckan. En vit liten ihopfäld "papperslapp"... av plast.. |
|
Om du kollar i din instruktionsbok så står det att förklaring till de olika säkringarna finns bakom panelen på höger sida i bagageutrymmet (för en Touring). Har sett en bild på ett säkringsschema över E60 med följande säkringar för centrallåset, men vet ej om detta är applicerbart för din bil (då det kan skilja mellan modeller och tillverkningsår). 10 = centrallås vänster framdörr 12 = centrallås höger framdörr 11,27 = centrallås |
Var en snabbrunda på Returbilen och snubblade över en E60 och F11 med säkringsscheman så jag tog några bilder med mobilen. E60 LCI 530i Länk Länk F11 520d Länk Länk |
|
Jättestort tack för besväret! Nu har jag lite att gå efter för jag har inte hittat nån förteckning i bilen där den borde finnas. |
|
På kartan till E60 LCI 530i stod det ett reservdelsnummer (9 177 871) så jag körde en korsreferens på det - den verkar vara applicerbar på flera modeller Länk @PaJo59 : Även E61 535d M57N var med på listan, så denna säkringskarta borde således även stämma till din bil. Denna kartan sitter som sagt i locket på verktygslådan och sitter fast med kardborreband. Vertkygslådan sitter för Sedan på undersidan av bagageluckan och för Touring på höger sida i bagageutrymmet (om jag minns rätt). Märkligt att den inte är kvar? Varför tar en ägare bort den därifrån? Varför? En reflektion på säkringskartan för F11:an, 204 numrerade säkringsplaster! 204 stycken! Jisses! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.