|
|
|
|---|---|
|
Går i köpar tankar men undrar lite om någon vet något om denna? Varför är vissa m5:or hälften så dyra i skatt jämnfört mot andra? som denna t.ex. Länk cjm353 är reg numret | |
|
Skatten hör förmodligen ihop med import utan CoC intyg, då går skatten på vikten, vilket är billigare i en del fall. // Mvh Andreas |
|
|
Det stämmer som tsaros skriver. Dock har jag bara sett det på importerade 2005:or av M5 E60 (sv-sålda går alltid på förbrukning). 2007:or har alltid gått på förbrukning. Kikade precis på en importerad 06a som också har den högre skatten. 7äg på mindre än 3år är inget vidare, den nuvarande verkar ha haft den sedan maj förra året. Att Eisenmann skulle ge 43hk extra är inte trovärdigt. Kontrollera hur foliering är gjord ibland finns det skador i lacken efter tillskärningen. Personligen tycker jag den är dyr. I Tyskland får du yngre bilar till ett lägre pris, finns 1ägares tidig 07a för 198tkr som är nyservad. Mvh Stephan |
|
|
nej tror inte heller den får 550hk av racekattar och annat system men några extra kan jag köpa. Har aldrig vart ner till Tyskland och handlat bil så vet inte riktigt hur det går till. om man ska handla av bilhandlar eller inte. betalning inregistrering o.s.v. därför har det bara blivit blocket bilar. |
|
| Skulle aldrig köpa en folierad bil. .Hur kan du se dåliga lackjobb eller stora repor? Dessutom är det skitfult med kromade lister på en M5a. | |
| ... om det nu är kromlister. | |
|
nej är lite orolig över det jag också då man inte har någon aning eller möjlighet att kolla upp sånt. vet inte riktigt vad du menar med kromlister? vart menar du dom ska sitta? |
|
| Sitter det inte kromlister runt sidofönstren eller ser jag fel? Original är en M5:an "shadow line" (svarta lister), men det gick nog att få kromlister som tillval. | |
|
Kromlister fanns som tillval och det passar enligt mig inte riktigt på en M5. Hade varit bättre att skippa folieringen på bilen då Silverstone är en av de läckrare färgerna och istället folierat kromlisterna... ___ //Ulf |
|
| Håller med tidigare kommentarer angående hästarna. Har själv Eisenmann (Sport) och dessutom tagit bort "secondary cats" samt resonatorn. Marginellt snabbare än Stock, men 550 hk...nej nej. OM man byter headers samt exempelvis Evolves softa så kan man få ca 550 hk. | |
| Om de är 515 eller 550 spelar inte så stor roll för mig. Räcker med 507 original eller vad dom nu har då de flesta har bänkats med mer. Men de är ingen som vet något annat förutom att den är folierad? Vet ni om de är kromlister för ja tycker dom ser ut att vara folierade | |
|
Har en vän som ev säljer sin M5 -05 Silverstone. Det sitter Helsystem på den + lite annat roligt. Turbocenter har mappat den och han sticker ifrån orginala M5or. Ny koppling Ny bakvagn Ny motor allt byttes av BMW på garanti. Den finns inte på annons men är du intresserad kan du få hans nr. Obs modifieringarna har han gjort efter att bilen varit inne hos BMW och fick allt bytt. Mvh |
|
|
m3efl vad ska han ha för den och hur långt har den gått? varför är det bytt motor och bakvagn? Krockad? btw ni har nog rätt med kromlisterna ser inte ut att vara folierat nå. skippar den m5:an. |
|
|
Som sagt är du intresserad kan du få hans nr så kan han förklara vad som är gjort och varför. Den har gått strax över 10k mil ca 230k Diffen var bytt inte bakvagn fel av mig :D |
|
|
Skicka numret låter intressant. Ska ner till sthlm i. Veckan så kanske han blir av med den snabbt såvida de inte är fuffel. |
|
| Du har pm | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.