|
|
|
|---|---|
|
Hej! Fick se när jag skulle montera en ny packning vid spjällhuset att det sitter ett vakum utag heller liknande på undersidan? Men det går ingen slang dit på min? Någon som vet om det skall vara öppet där? Enormt tacksam för hjälp heller om någon kan kolla på sin:) Mvh | |
|
Provade att hålla imot med fingret och då verkar tomgången bli bra? Riktigt skumt för vad är för slang som kan gå dit? :) Är det bara att plugga den annars? Mvh |
|
|
Kan vara kopplat till vevhusventilationsslangen som går till topplockskåpan, kan du kolla om det finns ett uttag på den tjocka slangen för en tunn slang? FAF |
|
|
Hej. Du tänker på den stora ventialtionsslangen som går ifrån spjällhuset till ventilkåpan? isåfall det finns inget där vad jag kan se ialfall.. mvh |
|
|
Vore ju schyst om någon här på forumet kunde gå ut till sin e30 325 och följa se vart vakumslangen går ifrån deras spjällhus =) Anslutningen sitter precis under spjällhuset och är ca 4-5mm, den sitter bakom någon form av givare också |
|
|
Länk Lånade en bild, men där ser ni vilken anlutning jag menar... :) mvh |
|
|
har du kollat här: Länk FAF |
|
|
Har kollat där men där visar dom faktiskt inte äns vakum uttaget som sitter på spjället.. Tycker allting verkar skumt Får annars bara plugga den och prova :) |
|
|
Detta löste sig, hittade slange.. det var den som kommer ifrån kolkanistern som skulle gå in där :) Dock något skumt med bilen då tomgången är sådär, har sprayat med startgas lite överallt men inget händer.. hur mycket skall en bränslepump låta? Tycker min orginal pump låter rätt mycket, lossade även bränsleslangen vid pumpen och då sprutade det nästan ut bensin, skall det göra det eller är det sånt jävla tryck i bränslesystemet när bilen är avstängd? mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.