AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
661

m3 försäkring för en 22 åring sthlm?

mase
jag har tänkt länge på att skaffa en m3(e36)nu, efter lite sparande kan jag göra det nu.
jag undrar om nån vet vilken försäkringsbolag som är billigast för en 22 åring i sthlm

Ring lite runt och fråga....
Men hehe.. måste bara säga att du är 22 år och bor i sthlm.... ojojoj.. du skall inte söka den försäkring som är billigast utan den som är minst dyr.... hehe...

Men självklart är det ju ett stort plus om man bor i Villa och i ett lugnt område...
Förresten hör med Länsförsäkringar först....
eF
900
eFx
520d Touring -09
Jag kollade upp försäkring på mig när jag köpte min M3:a. Då var jag blott 19 och försäkringen (hos LF) på mig skulle gå loss på "lätta" 55.000:-/år. Och då bor jag ändå en bit utanför Uppsala.. :)

/eFx

Ps, Mamma hade aldrig ägt en bil.. nu gör hon... :)
mase
som det verkar är jag (död) som en m3 ägare.
55 är inget att tala om,då får jag skaffa en nissan
micra.
LF verkar vara billigast?!

Kolla upp med IF, bara "for fun"... skulle få betala 75000kr /år.. hehe bra va...
/sthlm - "sämre områden"
mase
tyvärrrrr 70 000:-
som sagt antingen flytta till en by i värmland
eller strunta i att köpa en.

Mase: det är bara ta det lugnt som jag gör.... Någon gång skall vi som inte kan köpa, GÖRA DET.... it´s a matter of time!! :)
mase
ja det verkar som om du har rätt?!
hoppas vi inte blir 90 (år :))
man får skaffa sig en fiat eller nån annan slags
moppe bil.

Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Vill också ha en M3:a men som jag ser det är det omöjligt att äga en köpa en är ju tillräckligt dyrt och serva den efter jag sett vad det kostar på en m3:a är också bara att glömmna sen försäkra den ?!

huuga ska börja spara nu sen köpa en då jag fyller 60 dvs om 40 år
Mi
168
Micke Andersson
325i Coupé -92
Iofs bor jag inte i Stkhlm, dock i Södertälje. Där får jag betala cirkus 20.000/år för en M3. Har eget garage och kör under 1000 mil/år. Fick kortet förra året och är 24 år kan jag tillägga.

Det är precis vad jag har råd med nu när jag har fast inkomst. Använder mig av Folksam, men priset gäller bara halvförsäkring.

Smakar det så kostar det...
mase
wrath: snart kan vi alla köpa verkar det som(när vi e 90 år).
men vadå.
20000 verkar bra?!för en m3.
hoppas du blir nöjd.
som sagt smakar det... fast det är lite för mycket för mig.

//mase

Vi får se till att vi har en inkomst på 20000kr efter skatt då... då kanske man kan ha en M3:a.... *plugga**jobba*
Mi
168
Micke Andersson
325i Coupé -92
Slår man ut 20000 på ett år blir det inte så väldans saftigt. Har man fast inkomst, bor hemma med sina föräldrar och lever hyfsat billigt har man råd. Allt hänger på intresse för bilen.

Men kombinationen fast inkomst och bo hemma med päronen är väl inget man vill göra för evigt.

Hellre göra så än att skriva bilen på far eller mor.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.