AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.859

Vad är det för serienr. till retur-kylar-slangen?

Hej på er,
Har bilat ner till Spanien och kylslangen (retur-slangen tror jag att det är) mellan påfyllningskärlet till kylaren. Denna har börjat läcka och jag finner inga siffror på denna för att beställa ny. Kollar på RealOEM men ingen av dessa två modeller liknar min ;( Kan någon snäll skäl se om ni har samma på er pärla? Behöver serienr:et för att beställa som sagt.

Det är mest likt NR. 4 Länk

Men finner inte serienr:t.
Tacksam för hjälp mina damer och herrar.
Ps. 26 grader och blå himmel.
gO
1.407
gOry
335i Touring
Vetetusan om de trycker ut serienr på reservdelar, vad ska du ha det till förresten?
Men reservdelsnumret på del nr 4 är i alla fall 11531436122 googla på de så får du en bild på hur delen ser ut!

När de kommer till slangar och sånt i ETK:n så är de oftast inte så detaljerat ritat.
Men gör man en sökning på på reservdelsnumret så får man ofta upp en bild!
Tack, då är det definitivt inte samma.
Så ser den jag har ut: Länk

Jag behöver ha serienr:t för att beställa denna del från BMW i Spanien.
Det är alltså en ren gummi slang dock är det en böj på den änden som går in i själva kylaren.
gO
1.407
gOry
335i Touring
Det är fortf ett reservdelsnummer du söker! Ett serienr är ett löpande!

Delen ser annorlunda förmodligen för att din bil är byggd innan 9/1998!
Förmodligen för att du har knappat in fel årtal eller fel chassi-nr i ETK:n
Ser din expansionstank ens ut så där? På bilden du skicka ser de ut som att den sitter bredvid kylaren likt denna Länk kolla in del nr 19
Tack för rättelsen gOry reservdelsnumret är vad jag söker.
Nope det är inte samma där heller. Jag har sökt samtliga årsmodeller och motoralternativ samt USA resp. Europa versioner.
Ro
553
Ronald Belford Scott
Alpina b7-86
Mini Cooper -19
Saab 9000 Talladega-90
Camaro -77
Saab 9000 Mellberg
Ford Mondeo -14
Vad har du för reg.nummer?
Förmodligen är det denna del du söker:

Länk

Jag kan ej hitta numret hos BMW
gO
1.407
gOry
335i Touring
Googla nr 19 dvs 17111723521 så ser du exakt att de är den slang som även Prins Valiant länkar till?
Tycker de stämmer väldigt bra överens med vad jag ser på din bild!
Även jag har en fundering ifall det är exakt samma slang som ibland monteras vågrätt ovanför kylaren och den mer lodräta, som kallas nr 19. Det verkar som om vissa Z3 i likhet med din och min har expansionskärlet till höger och andra har det till vänster. Tysken har kanske tänkt till och fått samma slang att passa.
Dessutom när jag sökte kom ett seriöst förslag upp att man kan använda en bränsleslang i rätt dimension.
gO
1.407
gOry
335i Touring
Antingen har så sitter väl expansionskärlet till höger eller så sitter den uppe vid torpedväggen och då är de den slang som nämndes först i denne tråd!
1000 tack för all hjälp. Ursäkta att jag inte skrivit tidigare men jag har beställt (nr 19) och det stämde.
Återigen jätte tack.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.