AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.304

Skillnad på utrustning E36 320 till 328 sedan/ coupe

He
381
Hero02
Audi A4 2018 S-Line
Finns det någon bra sida där man kan se skillnaden eller se vad det är för standard utrustning på
320 , 323 , 325 och 328 E36.
Jag sitter i funderngar på att byta från E39 till E36 pga att jag skall börja övningsköra med min son.
Min 528 Touring har automat därav bytet samt att jag är sugen på att testa 3serien
Och jag/vi inte längre har ett behov av två stora bilar.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Tyvärr inget svar på din fråga, men jag är lite nyfiken varför du inte går på E46an istället? Exteriört tycker jag en fin E36 håller sig förvånadsvärt bra med tanke på ålder, men interiören i en E46 känns mycket trevligare. Sen är allt annat i bilen också en modellserie nyare. Det minskar dessutom känslan av nedbyte från din nuvarande E39 om du inte går en modellserie bakåt.

Hero02
Audi A4 2018 S-Line
Anledningen är att igentligen behöver vi inte ha två bilar längre.
Men så är en av grabbarna 18 och en 16 så det räcker med en E36 som övningskörning/andra hands bil.
Kan ju även bli så att 18 åringen tar över den som sin första bil.
Båda grabbarna gillar 528an bra mycke bättre än V60n så dom är på rätt spår.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jag körde en E36 som förstabil så jag vet att det är en trevlig bil, men prisskillnaden mot en E46 kan ju inte vara så stor. De absolut billigaste E36 är nog ändå i ett skick att det kan vara värt lite mer och då finns det E46 att välja, det var så jag tänkte.

Varför är det viktigt med standardutrustningen? Jag tror den var ganska skral med dagens mått mätt så det intressanta är väl vad det specifika exemplaret har.

gOry
335i Touring
Länk Knappa in sista 7 siffrorna på chassi-nr på den sidan så ser du utrustningen. Chassi-nr får du från transportstyrelsen med hjälpa av reg-nr!
He
381
Hero02
Audi A4 2018 S-Line
Tanken var att inte behöva lägga någon mellanskillnad , utan det jag får för 528an går till en 3-serie helst en 328.
Jag köpte min 528 2005 och då vet jag att jag hittade info om utrustning
tex att 528 hade högre utrustningsnivå än en 520.
Bra länk jag har använt någon liknande länk tidigare.
När jag kollar på E46 så vill jag bara ha större motor och högre nivå och då skenar priset iväg , men man får se vad som händer
He
381
Hero02
Audi A4 2018 S-Line
Nu har jag kollat runt lite och det blir troligtsvis en E46 tack Grelle för att du fick in mig på det spåret , nu skall jag bara få sålt 528an först.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.