|
|
|
|---|---|
|
Hej, jo jag har en bil som kommer att stå stilla utomhus hela sommaren.. Det jag då undrar är om det är bra att ha ett såkallad biltäcke på, eller om det då bara bildas kondens och att det repar bilen på grund av att det blåser in skit som fastnar mellan täcket och bilen? Är inte intresserad utav ett täcke på flera tusen nu, utan tänkte mest på de "billiga" hos Jula, Biltema osv.. Bilen är ingen lyxbil precis, men har polerad den och den är väldigt fin i lacken, så vill inte riskera några repor.. | |
|
Biltemas kapell är pösigt och fladdrigt. Ett sånt vill du inte ha om bilen blir utsatt för vind, då vill du ha ett så tajt som möjligt och såna kostar. Att ha bilen ute utan skydd är inte att rekommendera. Sol och fågelspillning kommer att förstöra lack, gummi och inredning. Du kanske kan nöja dig med ett topptäcke för tak/fönster och sen lägga flera lager vax på resten av bilen? Men den där fågelspillningen, den fräter igenom allt :( Möss kan ju få för sig att flytta in också, det fanns nåt tips i en annan tråd om att lägga enris (?) under bilen. Ett alternativ till kapell är att hyra garageplats. Kolla med dina lokala p-bolag, tex Europark har garageplatser med olika "säkerhetsgrad" i flertalet städer. Jag hyr en plats med egen låst bur och dubbla låsta infartsportar för knappt 700 i månaden. :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.