|
|
|
|---|---|
|
Ibland när man står still och ska åka iväg så hugger kopplingen ett kort tag, känns ungefär som man ger för lite gas och är för tveksam med kopplingen. Bilen liksom vibrerar kraftigt. Har ännu inte konstaterat om det bara händer när bilen är varm. Än sålänge har det bara kommit när man stått med kopplingen nedtryckt ett tag. Bilen har bara gått 2200 och kopplingen är som ny så har inget med förslitning att göra. Någon som haft något liknande? Kan det bero på någonting annat? | |
|
Många många x20d bilar som haft det fenomenet, kommer inte ihåg vad det beror på men om du söker på forumet så kommer du hitta svar. Jag hade själv samma fel men orkade inte riktigt bry mig med tanke på att jag läste här att vissa fick kopplingen utbytt utan någon förbättring. |
|
| Jag fick min koppling utbytt på garanti och problemet försvann. Enligt min mek hade BMW till sist accepterat att originalkonstruktionen var undermålig och gjort om den 2012 eller nåt i den stilen. | |
|
Okej, då blir de till att ringa till Bmw så får dom kolla på den. Även om den fungerar utmärkt i 99,9% så är de lika bra att dom får fixa det när man ändå har garanti kvar. |
|
|
Jag har samma problem i min, BMW uppdaterade programvaran så att varvet stiger varje gång du släpper kopplingen (Utan att du rör gasen). Dvs fuskfix. Den ska tillbaka snart igen som du vet från min tråd (Kedjeskrammel) :( Ser nu att det var ett tag sedan du skrev, hur gick det för dig? |
|
|
BMW lär nog har de sämsta kopplingarna och den sämsta viljan att åtgärda och förbättra bland medelklassbilar och uppåt. Skriv clutch judder och 3 av 4 träffar är BMW. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.