AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
671

Varför BMW

le
51
lee_van_cleef
Corvette -99
Hej på er BMW-entusiaster...

Jag skulle behöva er hjälp.. Jag har kört Corvette i flera år men skulle vilja prova på något annat i bilväg som är roligt.. Bl.a funderar jag på någon BMW-modell eller Mercedes SLK...
Varför ska jag köpa BMW..

/Ha en trevlig helg

ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Inte vet jag om BMW är rätt för just dig och dina preferenser. Det är väl bara att provköra så märker du hur intressant det är.
Lycka till!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
För att motsvara Corvetten, så är väl en Z3M inte så tokigt val, men dyr, så en Z3 2,8.3,0 är väl mera överkomligt kanske om du är ute efter nått liknande i storlek och skojfaktor.Effektmässigt kanske inte helt i klass med en rejäl vette, men körmässigt ganska överlägsen.

MVH
Hasso
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Om inte en sen årsmodell är av hög betydelse så kan du köpa en Z3M (coupé alt roadster) billigare än 3.0-alternativet som kom 2001. Självklart är M-modellen en aning dyrare i drift. I övrigt tycker jag "ollen" skrev ett klockrent inlägg.

roadZter
le
51
lee_van_cleef
Corvette -99
Jag har faktiskt funderat på Z3..Den har attityd..Jag får nog ta mig en närmare titt på den..

Tack ska ni ha..

Har tittat i galleriet på era bilar.. många som är otroligt snygga...

Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
lee_van_cleef: Som före detta Z3-ägare (2.8 roadster) kan jag intyga att det är en mycket rolig "leksak". Förvänta dig inte en komfortbil med mycket utrymme bara... ;)

roadZter
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Sitter man bakom ratten och har spenderat en del mil därbakom kommer man(i alla fall jag) till insikt om att det finns egentligen bara ett märke som är mer förarvänligt, Porsche men då pratar man dubbla pengarna i allt för motsvarande vagnar och det är det inte värt, än i alla fall:)
Asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.