AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.174

Airbag - belt switch (felkod 4)

Hej
Problem med Airbagen när jag kör diagnostverktyget (Carsoft6.5) så säger den att det är belt switch på förarsidan, felkod 4.
Vad är belt switch?
Någon som vet vad felkod 4 betyder ?
Någon som kanske har en lösning på mitt problem?

/F
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Belt swith är en brytare som sitter i bälteslåset som enbart används på USA bilar för där krävs bältesvarning, dock så indikerar detta i carsoft som även är till för USA bilar., MEN ger ingen lysande airbaglampa och inget att bry sig om.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Ok, så då är det något annat som gör att Airbag lampan lyser än just belt switch.
Får nog helt enkelt krypa till korset och lämna in bilen till verkstad även fast det tar emot !

/F
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Captur Intens II-19
Har du provat att radera felkoden ??.
Belt tensior är bältesträckarkablaget det brukar vara felkod 2- och 3 vilket är det vanligaset problemet med kontaktsvårigheter inder stolen.

Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Captur Intens II-19
Belt switch på min E36 Compact är felkod 16
Så det är ju möjligt att texten är felaktig i din Carsoft. 5 är tändkrets bältessträckare förare. och är då även 2 -3-5 bältesträckar relaterat så ligger nog 4 där också gissar jag på. Kläm och rör på kontakten under stolen och prova att radera felkoden.

Länk
Visa användare
281
Kornknarr
M-roadster -98
Vet inte vad du har för fel men på Z3orna tror jag 90 % av airbagfel beror på kontakter under stolen som ibland bara behöver släckas utan åtgärd över huvudtaget. Så det är en bra idé att pröva det innan man gör något annat.
Har självklart provat att bara släcka felet men det gick inte att släckas.
Utan finns kvar.
Skall absolut prova med att röra på kablage och kontakter under stolen och se om det hjälper.

/F
Visa användare
281
Kornknarr
M-roadster -98
OK. You never know. Jag minns hur övertygad jag var att det var något fel på min cabbmotor innan jag läste att man var tvungen att ha foten på bromsen... Första gången jag prövade råkade jag ha foten på bromsen så då funkade den ju...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.