AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.345

Bromsok som bråkar

Ba
211
Baldboy
520d Touring E61 -06
Mina ok är lite bråkiga oc jag tänkte gå igenom dom och torka rent och motionera kolvarna. Jag vill dock inte att dom ploppar ut så jag undrar om nån har något tips om hur få u dom så långt som möjligt utan att dom drar? E46 -99
Ro
553
Ronald Belford Scott
Alpina b7-86
Mini Cooper -19
Saab 9000 Talladega-90
Camaro -77
Saab 9000 Mellberg
Ford Mondeo -14
Lägg mellanlägg, t.ex. en bit planka.
Ba
211
Baldboy
520d Touring E61 -06
jo det kan vara bra, men vad räcker det med att lägga då? om båda beläggen är borta vill säga
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Om de kärvar räcker det troligen inte med att "motionera" dem.

Troligen är kolven rostig liksom den var för mig:
Länk

Skulle satsa på en riktig renovering så vet du att det blir bra sedan.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Da
135
Daniel_80
325ci -02
Lägg något mellan som är 1,5cm eller nåt. Kolven "ploppar inte ut" av att du trampar på pedalen ett par gånger. Sen lyfter du på damasken och sprutar in lite bromsvätska. Tryck in kolven med en polygrip, pressa ut, tryck in osv, tills kolven går lätt.

Ska du torka rent kolvarna så lär du få trycka ut kolvarna och då har du lite mer jobb framför dig, då det kan vara lite bökigt att få dit dammskyddet om man inte gjort det förut. Oftast räcker det att spruta in bromsvätska och motionera ett par gånger.
Da
135
Daniel_80
325ci -02
Om kolvarna kärvar (går inte tillbaka som dom ska) så är ett tips att testa att lossa luftnippeln och se om det hjälper. Går dom då tillbaka så är det sannolikt att du behöver byta bromsslangen (sväller invändigt)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.